Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfa med gammalt hemmabygge

  • Vågsurfa med gammalt hemmabygge

    Publicerad av joecool på 26 september, 2006 vid 08:09

    Min granne ville dumpa sitt hemmabygge på tippen, men jag stod ivägen och tog hand om den. Den var tänkt att bli en vindsurfingbräda, sinker, men han hade stannat innan mastfot och fenor var på plats.
    Brädan är ca 2,5 m lång och 80 cm bred och har 2 relativt djupa konkaver som börjar ca. 1 m från nosen. Tycker den liknar en vågsurfingbräda ganska väl, med undantag från att den är lite fetare.
    Vet att det verkar rätt oseriöst, men jag är bara sugen på att testa den.
    Någon som tror att det kan går att fånga en våg med den, eller är det lönlöst att prova??

    johanneslarsson svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • danielf

    Medlem
    26 september, 2006 vid 08:37

    Allting som flyter är surfbart är min åsikt, sen kanske du skall prova den på ett bryt utan folk, så ingen blir skadad.

  • yann

    Medlem
    26 september, 2006 vid 09:12

    Precis, såg nån film nyss där nån av proffsen surfade en dörr så det ska väl gå 🙂

  • joecool

    Medlem
    26 september, 2006 vid 09:29

    hehe.. låter sjysst.. drömmen får leva vidare ett tag till då 🙂
    jag lovar, jag ska ta pionjärturen i all enslighet.

  • johanneslarsson

    Medlem
    28 september, 2006 vid 09:34

    hej, jag har provat och vet att de funkar. de va i våras när jag va på hawaii. hade ingen långboard och ville köra en dag när de va ganska långsamma vågor, så jag tog en saliboard, den va typ 2.5 meter lång och va sjukt trögstyrd, men de funka bra, man fick grym fart när man paddlade så man kunde plocka vilken våg som hellst. sen att jag slet hål i min rushguard av greppet på däcket är du en annan sak. ut och kör bara

  • joecool

    Medlem
    28 september, 2006 vid 18:49

    bara good news alltså.. för upplysnings skull bara, vad är en Sailboard? (för det var väl bara felstavat med saliboard?)

  • johanneslarsson

    Medlem
    28 september, 2006 vid 20:03

    en sailboard ska de stå såklart, vad låter det som? en bräda som man har segel på , kanske.

  • joecool

    Medlem
    29 september, 2006 vid 15:51

    jo, det kan man ju tycka, men den normala benämningen på ett sådant tingest är väl ändå windsurfingbräda, så jag tänkte om detta var någon speciell variant eller modell… jäjä..

  • alexullared

    Medlem
    8 oktober, 2006 vid 20:15

    Sailboard är ju faktiskt ett gammalt märke på en vindsurfingbräda! Pappa har 2 st från 80-talet i garaget.. typ 20kg och 3.5 meter långa……

  • johanneslarsson

    Medlem
    9 oktober, 2006 vid 21:19

    jaha, de va la dags att försvara sig lite då. så här sa man i alla fall på maui

    vanligsurfbräda= surfboard
    kitebräda= kiteboard
    vindsurfingbräda= sailboard

    va ska man annars säga om man känner för att vara lite internationell? windsurfingboard?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfa med gammalt hemmabygge

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.