Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vagsurfbrada med iberia?

  • Vagsurfbrada med iberia?

    Publicerad av jonasp på 10 december, 2006 vid 12:02

    Ar nere pa mallorca i december och en del i januari o funderar pa att skaffa en vagsurfbrada for att ha nat att gora. Ar det nan som har koll pa om det kostar att fa med sig den hem och i sa fall hur mycket? Jag flyger med iberia.

    kamaaina svarade 17 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Oregistrerade

    Gäst
    11 december, 2006 vid 00:35

    Har hört historier att Iberia är helt sjukt dyra när de gäller brädtransport.

    Kolla deras hemsida.

    /Lars

  • brett

    Medlem
    11 december, 2006 vid 13:17

    Jag skulle flyga med iberia till Teneriffa För två år sedan, hade tagit med mig
    vågbräda ,mast o tre segel till A-landa.
    Väl framme vid inchecken informerar de mig att de inte har ngn fast tariff för surfprylar, priset låg på 16euro per kilo enkel biljett (dvs ca 9900 kr tor) ganska dyrt för 3veckor.
    Det hela slutade med att jag (tack vare schysst personal) fick ställa in grejorna bakom info disken., samt att en jätte schysst bästa kompis fick vända och köra hela vägen tillbaka till flygplatsen.

    Tack o lov för det “braiga ” surfcentret atlanticplaya.
    ALDRIG MER IBERIA.

    (har betalat 800kr för två utrustningar tor teneriffa med novair ,snacka om skillnad!)

  • Oregistrerade

    Gäst
    11 december, 2006 vid 14:54
    Binge wrote:
    Tjena.
    Priser för att ta med sig brädan varierar otroligt mycket. Senast jag skulle hem från Gran Canaria skulle Iberia ha €340. Över 3000:- Det gick inte att komma runt så jag lämnade kvar brädan. Tyvärr bestäms priset många gånger vi incheckningen. Mitt tips är att ringa flygbolaget och att få en mail från deras huvudkontor med en prisuppgift. Det börjar bli svårt att flyga med brädor. Förra gången jag flög med Spanair tog dom inte med brädor som var längre än 2 meter enligt deras kundservice. Men det fungerade ändå bra vid incheckningen. Det ,bästa är att ringa innan och boka plats för brädan.
    Binge.

    Saxade de här från en annan site. Iberia här som sagt bara glömma men har du flax så kan de är schyssta på kanarieöarna, de vet men ju aldrig.

    /Lars

  • kamaaina

    Medlem
    12 december, 2006 vid 09:23

    Varför skall de vara så bråkiga på flygbolagen? Tror att vi måste försöka få fler folk som vindsurfar att börja jobba i ledande positioner inom flygbolagen så det blir lite ordning o reda. Om jag tar över VD rollen på KLM, kan någon annan ta SAS, BA osv?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vagsurfbrada med iberia?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.