Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfing Vietnam?

  • Vågsurfing Vietnam?

    Publicerad av jezzie på 23 oktober, 2008 vid 19:27

    Hej hopp!

    Är det någon som har några bra tips på vågsurfingspots i Vietnam?
    Har fått tips om China Beach i Da Nang bla.
    Skall åka runt där i februari och tänkte få chansen till någon våg under resans gång 🙂

    Ciao Jezzie

    jezzie svarade 15 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • yann

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:27

    Tjena Jezzie! Dig har man ju hört talas om 🙂 Har inte varit i Vietnam men vågar nog säga att du har bättre förhållande för kite än för surf där. Vindstatistiken peakar ju i februari.

    http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_mui_ne_phan_thiet.htm

  • jezzie

    Medlem
    31 oktober, 2008 vid 12:56

    Heeej hopp Yann!!! 🙂
    Jasså, bara gott hoppas jag, he he! Hört talas om dig med och läst i Nordic Surfers Mag 😉
    Hur sköter sig lilla Maria på jobbet?
    Jag tänkte nästan att det bör vara bättre kite än våg där men är inte så haj på kite än, måste komma igång med det snart!
    Men jag hoppas på att det blir något under resans gång annars kommer jag bli tokig….
    Nästa resa får bli en ren surfresa :cool2:

    Hör gärna av dig om du hör något om Vietnam!
    Eller om det dyker upp en schysst vågsurfings dag nere i Sverige framöver som man inte får missa!

    Ha det gott
    tjing tjing

  • el-maco

    Medlem
    1 november, 2008 vid 12:29

    Hej.
    Mui Ne Beach, Phan Thiet. Alltid höga vågor. Speciellt efter tolv på dagen. Högvatten två ggr per dag. Byter av vid tolv på dagen och tolv på natten. Vågorna är runt 3-4 meter skulle jag uppskatta. Va där i julas. bästa tiden att åka är december till febuari ungefär.
    Men som sagt är det bättre för kitesurfing 🙂

  • jezzie

    Medlem
    2 november, 2008 vid 16:22
    El Maco;513373 wrote:
    Hej.
    Mui Ne Beach, Phan Thiet. Alltid höga vågor. Speciellt efter tolv på dagen. Högvatten två ggr per dag. Byter av vid tolv på dagen och tolv på natten. Vågorna är runt 3-4 meter skulle jag uppskatta. Va där i julas. bästa tiden att åka är december till febuari ungefär.
    Men som sagt är det bättre för kitesurfing 🙂

    Åhhh…tack för bra tips 😀
    Längtar, skall bli kul!! Mui Ne har jag kollat att det skall finnas lite bra vågor ja, dit kommer vi garanterat åka förbi!!! Hur gjorde du med bräda, går det att hyra någonstans? Tänkte inte ta med bräda då vi skall resa runt mkt och det tyvärr inte är en ren surfresa, så vill gärna ha tips om du vet att det går att hyra på dessa ställen? 🙂

    Grymt tack tack

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Vågsurfing Vietnam?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.