Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing val av bräda

Taggad: ,

  • sinclair

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 09:39

    Jag väger 90+ och kör med en JP freestyle 105 l, jag tycker den är kul att segla. Men jag tror att du får roligare med en 112 l bräda då du planar lite tidigare.

  • basse

    Medlem
    25 mars, 2004 vid 12:33

    Tja,
    hade en MaxRide 62’a på 104 liter förut men bytte upp mig till en JP 111 nu för att få lite mera float. Jag väger 87 pannor och kör 7.1 som störst. Tycker det är lite roligare med denna för det är lättare att köra om det inte är fullt ös. Det beror ju på hur mycket vatten tid man vill ha också men jag kör en del när min tjej är ute i lite lättare vindar och då kommer 7 liter extra väl till pass.

  • dr-masse

    Medlem
    26 mars, 2004 vid 11:04

    Jag tror att typ Skate 112 (eller andra liknande skapelser) är kalas om man väger som dig om vill ha en första fristajlplanka att åka på.

    Jag körde en del på föregångaren och gillade den. En kompis i din viktklass har kört på Skate 112, klart nöjd var han. (han bytte till 112 ltd, den skulle jag vilja ha)

    Surfa På!

  • imported_macts

    Medlem
    27 mars, 2004 vid 19:22

    Hej,

    Väger runt 100kg och hade Skate 112 förra året. Tycker den var grymt trevlig, tror inte du kommer att bli besviken. Jag kommer att köra samma shape iår men LTD-versionen

  • s238

    Medlem
    30 mars, 2004 vid 09:53

    Kör på 112ltd och är grymt nöjd. Skulle det inte blåsa storm…som det oftast inte gör på östkusten…så är det jävligt skönt med några extra litrar under fötterna att köra lite segeltrix och dyl med. Go for it!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing val av bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.