• val av mast

    Publicerad av ubaten på 18 juli, 2007 vid 03:32

    har köpt ett simmer x-cam 9,0 och nu undrar jag om någon har tips på mast fungerar budget mast vindsurfing.se kruze lika bra som simmer sc8 eller har ni fler tips .

    ubaten svarade 16 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • ubaten

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 09:08

    ingen som har några tips?

  • fastforward

    Medlem
    26 juli, 2007 vid 11:46

    Simmer utvecklar väl sina segel till sina master kan man tänka och därför är det bra att utgå ifrån den rekommenderade masten. Jag brukar kolla kolhalt och imcs på den rekommenderade masten och sedan kolla upp liknande master. Kan jag få motsvarande mast 500-1000:- billigare från en annan tillverkare så köper jag nog den, annars så blir det nog den rekommenderade masten. Dessutom får du planera in masten i din segellinje – du kanske vill köra en Gaastra 8.3 med samma mast? Sedan spelar det ju roll hur pass kräsen och duktig du är – kommer du att känna någon skillnad så att säga. Det är också bra att köpa prylar långsiktigt – om du köper en billig mast med 10% kol som inte alls passar seglet – kommer du då att ångra dig om 2 år?

  • ubaten

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 12:39

    fiber spar är det något alternativ? fan vad jag har beslutsångest

  • oscar

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 13:01

    OM du nu bor i stockholm, varför svänger du inte förbi vindsurfing.se, provriggar och ser om seglet ser bra ut på kruzemasten. Du kan ju även åka förbi skidsport och rigga med en Simmermast så att du har nåt att jämföra med.

    Seglet brukar se ut som skit om det inte funkar bra. Ser det ok ut så brukar det även funka ok.

  • boman

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 13:38

    @ubåten 398048 wrote:

    har köpt ett simmer x-cam 9,0 och nu undrar jag om någon har tips på mast fungerar budget mast vindsurfing.se kruze lika bra som simmer sc8 eller har ni fler tips .

    är det 490 mast på det? jag har en 490 gun Aero dominator 100% kol i kanonskick, borde vara ett bra alternativ till det seglet.
    2000kr, kan provriggas i morgon, Kapellskär!

    mvh
    Boman

  • ahd49

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 16:58

    @ubåten 398048 wrote:

    har köpt ett simmer x-cam 9,0 och nu undrar jag om någon har tips på mast fungerar budget mast vindsurfing.se kruze lika bra som simmer sc8 eller har ni fler tips .

    :confused2: varför inte en Powerex den borde ju passa!

  • ubaten

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 17:43

    har du en till salu?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.