Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Välja DV kamera

  • ola_p

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 11:13

    Stora teknikvaruhus är inget bra ställe att rådfråga, det finns inte någon möjlighet för säljarna att kunna alla produkter som de säljer…

  • Knatte

    Gäst
    26 januari, 2007 vid 22:00

    Jag har beställt en Panasonic NVGS 280 idag :cool2: Men som du säger har den ju ingen AV-ingång för headcam. Men jag har ju redan en JVC för headcamfilmandet:laugh:, så det såg jag inte som ett problem…

    NVGS280 har ju blivit topptestad i flera test och skall tydligen vara snäppet bättre jämnfört med lillebror 180..

  • stickan

    Medlem
    28 januari, 2007 vid 08:33

    Ja om jag fattat det rätt är det ju bättre optik på 280ian än 180ian!

    Skriv gärna en recension när du hunnit testa den, även hur användarvänlig den är med menyer och inställningar m.m.

  • Knatte

    Gäst
    28 januari, 2007 vid 09:13

    @Stickan 362276 wrote:

    Ja om jag fattat det rätt är det ju bättre optik på 280ian än 180ian!

    Skriv gärna en recension när du hunnit testa den, även hur användarvänlig den är med menyer och inställningar m.m.

    Det är bättre optik och en äkta 16:9 widescreen sensor på 280:an. 180 har en fake-Widescreen.
    Men båda modellerna har utgått ur sortimentet, så det är snart av akademiskt intresse..
    Då den snart inte finns att köpa längre. Jag köpte min på Elgiganten till nedsatt pris http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000xEiQVIp_?ProductID=PrrD4QFHfZwAAAEOprpCGhkL&CatalogCategoryID=OTLD4QFH1g4AAAEOsilZtSym

    Läs lite mer om kameran osv. här http://www.cyberphoto.se/info.php?article=GS280
    http://www.cyberphoto.se/info.php?article=GS230
    http://www.cyberphoto.se/info.php?article=GS320

  • Knatte

    Gäst
    2 februari, 2007 vid 17:52

    @Stickan 362276 wrote:

    Ja om jag fattat det rätt är det ju bättre optik på 280ian än 180ian!

    Skriv gärna en recension när du hunnit testa den, även hur användarvänlig den är med menyer och inställningar m.m.

    Ett första intryck bara kommer här…

    Det verkar vara bra kvalitet på det filmade. Även om zoomen bara är 10 ggr, så lär det räcka bra.
    Däremot är jag inte speciellt förtjust i joysticken som styr menyerna:mad: Varför skall man ha en joystick ?? Lite av samma fenomen som jag har på min Sony-Ericsson W800i.
    Hur lätt är det inte att trycka lite snett och få fel funktion a010.gif a010.gif
    Men tror att detta kan bli en toppenkamera, när man väl uppskattar joysticken osv. Men kallt vind, vantar och joystick…… a032.gif Det låter som en dålig kombination..

  • stickan

    Medlem
    3 februari, 2007 vid 18:52

    Vi får hoppas på varmare väder då 😉
    Se till att filma lite issurfing nu!
    Idag har vi för övrligt haft en superhärligt dag på isen med lagom med vind och fin super fin is här i Västerås.

  • Knatte

    Gäst
    3 februari, 2007 vid 20:37

    @Stickan 363406 wrote:

    Vi får hoppas på varmare väder då 😉
    Se till att filma lite issurfing nu!
    Idag har vi för övrligt haft en superhärligt dag på isen med lagom med vind och fin super fin is här i Västerås.

    Hm.. isarna lyser med sin frånvaro här i GBG. I alla fall de bäriga varianterna:wink:

  • psychonauten

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 09:04

    Har precis inhandlat en canon mv950. Den kommer att duga fint till mina behov! Bränvidd på över 1000mm.. 🙂 . och funkar den inte kan man ju ge bort den till svärmor, kostar ju bara 3000pix knappt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Välja DV kamera

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.