Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Välkommen till världen, Iron Board!

  • svenne

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 10:23

    Dra upp volymen. Enjoy! 🙂

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=bY6iyZzpamg”]YouTube – HIFANA “WAMONO”[/ame]

  • dr-masse

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 10:29

    Ja, jädrar. Vi måste fixa det där.

  • basse

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 12:22

    Wicked!

  • gurra1978

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 04:48

    De där Naishbrädorna tycker jag är de fulaste som någonsin gjort. Tur att inte alla har samma smak.

    Fanatics senaste där man bara ser kolfibern undertill är ju så läcker. Så borde man ha på hela brädan. Kanske kan du lägga in två blågula stripes där de där kolstringers går i brädan. Det känns som en stilren bräda utan massa skit på.

  • tall-jonny

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 06:34

    Härligt att se, jag avvaktar tills ni byggt en 96 liters dito:smirk:

  • dr-masse

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 08:46
    gurra1978;648877 wrote:
    De där Naishbrädorna tycker jag är de fulaste som någonsin gjort. Tur att inte alla har samma smak.

    Fanatics senaste där man bara ser kolfibern undertill är ju så läcker. Så borde man ha på hela brädan. Kanske kan du lägga in två blågula stripes där de där kolstringers går i brädan. Det känns som en stilren bräda utan massa skit på.

    Näe, nog finns det allt fulare… 😉 F2 Sputnik med en vindsurfande Gorbatjov…

    1-main.jpg

    Håller helt med om Fanatics senaste, nackdelen där är väl att man “bara” bjuds på det allra läckraste när man är rätt nära brädan. Det är ju väldigt läckert med klarlackade brädor (Naish, RRD, nu Fanatic…), för övrigt.

    Ibland kan en enkel design i orange och vitt funka oxå… Sean Ordonez

    ordonezaction.jpg

  • jester

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 08:52
    gurra1978;648877 wrote:
    De där Naishbrädorna tycker jag är de fulaste som någonsin gjort. Tur att inte alla har samma smak.

    Fanatics senaste där man bara ser kolfibern undertill är ju så läcker. Så borde man ha på hela brädan. Kanske kan du lägga in två blågula stripes där de där kolstringers går i brädan. Det känns som en stilren bräda utan massa skit på.

    Lär nog itne ske. Kolla vad Svenne skriver i denna tråd: [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=80122″]Slalomnyheter från Carbon Art… – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

  • gurra1978

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 09:35
    Jester;648890 wrote:
    Lär nog itne ske. Kolla vad Svenne skriver i denna tråd: Slalomnyheter från Carbon Art… – http://www.Surfzone.se

    WOW. Det där var snyggt. Så ska det vara, men lite gult och blått på.

  • svenne

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 13:05

    Jo men absolut får någon beställa en svart bräda, men utan några som helst garantier. 😉

    Nu börjar det bli ordning på server-grejerna också. Inte ens en vecka gammalt och redan omgjort. 🙂
    http://www.boardcorner.se/

    Hmmm… Man kanske skulle göra en grafiktävling?..

  • m3lk3r

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 13:29

    Jag tycker också att svarta brädor är jävligt snyggt, snackade med en shaper som gjorde en longboard helt i svart och han sa att det inte var några problem alls men jag vågar inte chansa.. Har verkligen inte råd med det.

  • basse

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 14:09
    Svenne;648927 wrote:
    Hmmm… Man kanske skulle göra en grafiktävling?..

    Självklart….
    Så kan vi sitta ute vid grillen och bestämma vem som vinner!

    Eller så kan du ju snacka med Lisa-Stina direkt! Då blir det fluffigaste brädan du kan tänka dig.

  • george

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 10:27

    Hur funkar det med ett gore-tex membran, sitter det andningshål på div. ställen på brädan.
    Finns det inte en riks med Gore-tex att det kommer in fukt brädan?
    Kan principen med porerna i Gore-tex, och andra liknade material, men det gäller väl åt båda hållen.
    om det uppstår ett undertyck i brädan och det ligger kondens på membranet, eller är väldigt fuktigt i luften kan det inte då också bli fukt i brädan?

    Hur som är det cool med lite nya idéer, den där lyftskruven kändes gammal när den kom..

  • mes

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 10:46
    Svenne;648927 wrote:
    Hmmm… Man kanske skulle göra en grafiktävling?..

    YESYESYES!!!! Do so! Har du en .3ds modell? 🙂

  • svenne

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 15:14

    Goretex-pluggen sitter bara på ett ställe. Goretex är enkelriktat, men släpper genom luft för att tryckutjämna åt båda håll. Det är inte så nytt heller, det har funnits på surfbrädor i 10 år, typ. 🙂

  • ola-h

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 16:11

    Vänta nu: är det verkligen enkelriktat? Jag trodde inte det. Däremot släpper det ju inte igenom vatten ens om brädan är under vattnet en lång tid eller om det ligger vatten runt pluggen. Men om brädan under lång tid ligger i en extremt fuktig miljö så kommer som jag förstår det luften inne i brädan också bli fuktigare. Men å andra sidan så kommer den andas ut fukt också. Och inte ens på fuktiga Maui har det visat sig vara problem med dessa ventiler. Den stora fördelen är annars just att trycket i brädan är detsamma som lufttrycket utanför. Normalt sett varierar ju över/undertrycket i brädan rätt mycket vilket faktiskt i det långa loppet kan bidra till delamineringar. Men den stora fördelen med denna plugg är att man slipper fundera på den. Den monteras i i fabriken och kan sedan sitta hela brädans livslängd, även på flyget.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Välkommen till världen, Iron Board!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.