Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Välkommen till världen, Iron Board!

  • rrd

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 16:27

    Det har väl testats i andra märken sedan länge om jag minns rätt, låter som en bra idé om man kan lita på kvaliteten i ventilerna.

    Angående grafiken hoppas jag på nåt cleant o avskalat o en fin ton i en passande färg.

    Hur brädan ser ut i grafiken påverkar hela intrycket av seglingen, känn ingen press…

  • svenne

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 16:42
    Ola H.;649092 wrote:
    Vänta nu: är det verkligen enkelriktat? Jag trodde inte det. Däremot släpper det ju inte igenom vatten ens om brädan är under vattnet en lång tid eller om det ligger vatten runt pluggen. Men om brädan under lång tid ligger i en extremt fuktig miljö så kommer som jag förstår det luften inne i brädan också bli fuktigare. Men å andra sidan så kommer den andas ut fukt också. Och inte ens på fuktiga Maui har det visat sig vara problem med dessa ventiler. Den stora fördelen är annars just att trycket i brädan är detsamma som lufttrycket utanför. Normalt sett varierar ju över/undertrycket i brädan rätt mycket vilket faktiskt i det långa loppet kan bidra till delamineringar. Men den stora fördelen med denna plugg är att man slipper fundera på den. Den monteras i i fabriken och kan sedan sitta hela brädans livslängd, även på flyget.

    Goretex släpper genom vattenånga men inte vatten som vätska. Så ja, jag vågar påstå att det är enkelriktat. Är det vatten i brädan är som bekant något fel. Och då hjälper inte en goretexventil, och inte en luftplugg för den delen heller. 🙂

  • jopi

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 17:09

    Goretex som material är ju inte enkelriktat, men i denna applikation kan man ju se det så…

    Hur som helst var det inte därför jag skriver utan jag undrar om du har koll på leveranstider på brädorna?
    Och sedan skulle jag vilja ha en liten fingervisning om hur “stor” denna bräda anses vara. Jag är lite lost på quad koncepten men tycker mig fattat att en lite större bräda är att föredra.
    Men kan man säga att denna storlek skulle passa mig med mina 74kg och helst seglar 4.7 och nedåt?

  • svenne

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 17:35
    jopi;649102 wrote:
    Goretex som material är ju inte enkelriktat, men i denna applikation kan man ju se det så…

    Just så!

    Quote:
    Hur som helst var det inte därför jag skriver utan jag undrar om du har koll på leveranstider på brädorna?

    Från att de beställs tills att de skickas cirka fyra veckor. Sen beror det ju på vilken frakt de går med.

    Quote:
    Och sedan skulle jag vilja ha en liten fingervisning om hur “stor” denna bräda anses vara. Jag är lite lost på quad koncepten men tycker mig fattat att en lite större bräda är att föredra.
    Men kan man säga att denna storlek skulle passa mig med mina 74kg och helst seglar 4.7 och nedåt?

    Jag väger ungefär som du, och kommer definitivt att åka runt på en. Jag sträcker mig dock till 5.0. 😉

  • rasmus_w

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 18:19

    Fast det känns som att rådet om att inte långtidsförvara brädan i en fuktig boardbag borde vara extra tillämpbart på brädor med goretexventil.

  • impact

    Medlem
    18 mars, 2011 vid 19:05
    Svenne;648927 wrote:
    Jo men absolut får någon beställa en svart bräda, men utan några som helst garantier. 😉

    Nu börjar det bli ordning på server-grejerna också. Inte ens en vecka gammalt och redan omgjort. 🙂
    http://www.boardcorner.se/

    Hmmm… Man kanske skulle göra en grafiktävling?..

    Jag har en svart bräda, inga prblm! Exocet Istyle i svart.

  • impact

    Medlem
    18 mars, 2011 vid 19:07
    Basse;648933 wrote:
    Självklart….
    Så kan vi sitta ute vid grillen och bestämma vem som vinner!

    Eller så kan du ju snacka med Lisa-Stina direkt! Då blir det fluffigaste brädan du kan tänka dig.

    Lisa-Stina gillar brädor….. och segel!

    http://www.framot.se

  • surfslusken

    Medlem
    18 mars, 2011 vid 19:20

    Ja gillar blondiner… och rötjut!

  • meeru-robban

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 11:52

    Hej Svenne, hur stort utrymme finns det för en helt egen grafik på brädan?

    /Robert

  • svenne

    Medlem
    19 mars, 2011 vid 14:41
    Meeru-Robban;649874 wrote:
    Hej Svenne, hur stort utrymme finns det för en helt egen grafik på brädan?

    /Robert

    På en custom hur mycket du vill. Produktionsbrädorna är färdiga från fabrik. Fast man kan ju alltid göra om den. 🙂

  • larry

    Medlem
    20 mars, 2011 vid 09:15

    Ser fram mot att klämma på en bräda i sommar. Coolt Svenne!

  • surfineurope

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 15:35

    Gott Svenne, jag ser fram emot ett nytt hårdtest nere i Guincho vid tillfälle!

    /Jonas

  • gurra1978

    Medlem
    21 mars, 2011 vid 18:51

    Svart är riktigt grymt. Denna låg nere på Kanaha igår. Hade nog en Goretexventil mellan stropparna.

  • m-c

    Medlem
    22 mars, 2011 vid 07:39

    Svart är snyggt! Lite lätt inspirerad av Fanatic-/Goyaoriginalet från 2000 i vitt som syns längst till höger på denna bilden:http://www.surfzone.se/ppc_data/12/large/P3200014.JPG

    /M

  • mes

    Medlem
    22 mars, 2011 vid 08:02

    mumsmums

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Välkommen till världen, Iron Board!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.