Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vanligaste storlekar i A-viken

  • Vanligaste storlekar i A-viken

    Publicerad av carrera på 16 juni, 2004 vid 12:33

    Är en surfare från den “Gamla” (skolan 80-90talet) som nu efter viss familje tillökning ska komma igång igen med Surfingen igen. Är hemtam i A-viken och undrar lite vad ni kör med för segel till den nya generationens brädor som har lite mer volym än de gamla Wave godingarna. Är 5,0 gångbart eller går man ner till 4,7. Väger ca 80 kg. Jag menar alltså viken segel storleck ni får timmar på vattnet med då det är det där riktigt goa förhållandena som bara A-viken kan ge.

    lars_k svarade 19 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dannew

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 12:53

    Det är nog blandat. Om jag bara skulle ta de bästa dagarna skulle jag satsa på 4.0 och 5.0. Får vi ha 3 segel så blir det nog klassiska 4.0-4.7-5.3. Då täcker du in mycket.

    Inte så mycket som ändrats egentligen som du ser. Min klassiska linje från -92 var 4.1-4.5-5.0. Kompisen som köpte -04 segel (dvs 12 år senare) köpte 4.0-4.5-5.0 och är väldigt nöjd med detta.

  • lars_k

    Medlem
    16 juni, 2004 vid 13:55

    4.0-4.5-5.3 funkar bra här på westcoast tycker jag (75 kg och 75 liter).
    Men du väger lite mer så varför inte 4.2-4.7-5.7 och en 80 litare?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vanligaste storlekar i A-viken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.