Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Vänner igen

  • Vänner igen

    Publicerad av _frippe_ på 6 augusti, 2008 vid 12:10

    Jag kom ut till Kallhäll vid halv sex och körde först ner till badet och rekade. Vinden såg ut att vara OK, ca 5 m/s skulle jag tro. Dock hade dom “hägnat in” badet och det såg lite krångligt ut att ta sig ut där med Formulan och det gick inte att köra ner med bilen heller. Jag valde därför att köra ner i bostadsområdet runt udden istället (200 m från badet). Jag hittade ett ställe som var OK att kliva i på och ca 18:20 stack jag ut på vattnet.

    Lite dåligt med vind precis när jag kom ut men sedan drog det igång igen. Skulle tippa att vinden låg på 5-6 m/s vilket var perfekt för Formula och 11.6. Idag gick det mycket bättre igen och jag seglade med hyffsad kontroll och bra fart. Satte alla gippar även om det inte var någon som var fullplanande. Jag låg och drog långa repor från straxt väster om badet och över till Lennartsnäs/Kungsängensidan. Nu var det kul att segla Formula igen!

    Jag glömmer gårdagens missöde och det dröjer innan jag ger mig ut i Björkviks chop med Formulan igen. Mälaren och Görväln är dock perfekta Formulavatten och här kommer jag garanterat att köra igen. Lite kul även eftersom det var på dessa vatten jag började köra planande brädor för en 15-20 år sedan.

    När jag lämnade Kallhäll straxt efter åtta hade vinden ökat och det hade lätt funkat att köra 6.8 och fsw, kanske t o m 5.7 faktiskt.

    Mer…

    _frippe_ svarade 15 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Vänner igen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.