Senaste nytt Forums Vågsurfing Var det någon som fick napp idag?

  • Var det någon som fick napp idag?

    Publicerad av danielf på 6 februari, 2006 vid 16:03

    Själv kom jag inte iväg, men det kan juh ev. har funnits något som funkade längs vår västliga kuststräcka? Någon som utmanade väglaget och vädrets makter?

    Läste att det var lite vattensamling söderut på E6:an…

    Jisses, brukar det vara sådan här torka så här års, eller är det att vi faktist fått vinter i år som ställer till det?

    Blir snart skogstokig om det inte blir något snart. 🙁

    sharkboy svarade 18 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • per-larsson

    Medlem
    6 februari, 2006 vid 17:39

    Ja! Riktigt bra också!

  • danielf

    Medlem
    6 februari, 2006 vid 17:42

    Alltid du Per, grymt att höra! 😀 Ganska kallt i vattnet nu va, tror faktist det droppat en grad eller två sen sist jag var i, mitten av januari?!

  • yann

    Medlem
    6 februari, 2006 vid 17:57

    Hur kallt var det i mitten av januari då? Trodde inte havet blev kallare än 2 grader.

  • danielf

    Medlem
    6 februari, 2006 vid 18:51

    Trodde inte jag heller, men har läst en del (igen), och det förefaller som det kan gå ner mot nollan, och det är just vad temperaturen är enl. DMI. Som vanligt, så har jag inte själv åkt ner med termometer av vetenskaplig sort och mätt.

    Om vi säger så här, resten av Kattegatt är kallare än mitten av januari, likaså Skagerack och Nordsjön, men det kanske inte märks inne hos oss heller? Ähh. Jag får gå å plugga igen och läsa hur kallt vatten kan bli, som rör sig, innan det blir slush-puppy, har säkert att göra med saltheten iaf.

    Nej fan, nu skall jag sova, Superbowl kostar.

  • stoney77

    Medlem
    6 februari, 2006 vid 19:35

    Ute på österlen var vattentempen 1-2°C i vattnet och -7°C på land i lördags i alla fall. Lyckligtvis var det inte mycket vind där då, bara en dyning på 1,5 m som kom in från Gotlandstrakterna.

  • danielf

    Medlem
    7 februari, 2006 vid 12:01

    Havsvatten fryser vid -2°C och sötvatten vid 0°C. Eftersom vi inte riktigt har den saltheten i Kattegatt som “vanligt” havsvatten, kan man väl tänka sig att fryspunkten är lite närmare nollan än -2.

    Så det är nog inte alls otroligt om det är runt 0°C just nu, där det var 1-2 för några veckor sedan. 🙂

  • sharkboy

    Medlem
    9 februari, 2006 vid 14:23

    Per, check your pm’s
    peace,
    chris

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Var det någon som fick napp idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.