Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var finns mest kitare???

  • Var finns mest kitare???

    Publicerad av bohm på 5 mars, 2004 vid 23:45

    Jag är ingen forskare, men min spontana reflektion när man surfar runt på konfen är att de flesta kitare är från den södra delen av Sverige. Och framförallt då från Skåne, framförallt från Malmö och lund. Är detta en riktig bild, eller tror jag detta därför att det är ni som snackar mest???

    cortex svarade 20 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • patrikol

    Medlem
    5 mars, 2004 vid 23:50

    Lite Steffo syndrom kolla på http://www.kitenation.se där är det mest Stockholmare men det blir väl gärna så att där möjligheterna är som bäst blir flest intresserade i Stockholm så är det väl inte så lätt inte mycket vind eller ytor för riggning rätta mig nu om jag har fel Stockholmare.

  • falk__enberg

    Medlem
    6 mars, 2004 vid 00:15

    Här på västsidan finns det också en hel hög… cool.gif

  • larssa

    Medlem
    6 mars, 2004 vid 02:12

    Svar till:


    Jag är ingen forskare, men min spontana reflektion när man surfar runt på konfen är att de flesta kitare är från den södra delen av Sverige. Och framförallt då från Skåne, framförallt från Malmö och lund. Är detta en riktig bild, eller tror jag detta därför att det är ni som snackar mest???

    [/ QUOTE ]

    Just nu är det nog Cabarete wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 mars, 2004 vid 03:16

    Och Coche. Och Sydafrika. Och Australien. Fan, jag börjar känna mig tysk.

    /Jeppe Kung

  • putte

    Medlem
    6 mars, 2004 vid 09:28

    Finns ju rätt många i stockholm, är man intresserad så trotsar man svårigheterna…
    Bara att safta på, även om ytan man kör på är lätt *host* underdimensionerad.
    Det brukar va rätt lungt, finns fina fjärdar o så. Det är bara förbannat byigt överallt!

  • teda

    Medlem
    6 mars, 2004 vid 09:32

    Hur är det i trakterna norr om Göteborg ? Bor själv uppe kring Lysekil på sommrarna, har inte träffat på så många kitesurfare där … finns det några fler i dom trakterna som hänger på Steffo ?

  • cortex

    Medlem
    7 mars, 2004 vid 01:19

    Mina päron bor i Fiskebäckskil så jag brukar vara där iaf ett par veckor varje sommar. Känner till 3-4 stycken som kitesurfar i Fiskebäsckskil med omnejd. Det finns faktiskt en del ganska hyffsade spots (framförallt jämfört med Stockholmspotsen smirk.gif) i närheten om man kan åka. Nybörjarvänligheten är det lite värre ställd med dock.

    /Kaj(Tech)

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var finns mest kitare???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.