Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var har ni alla era utrustningar under vinter?

  • Var har ni alla era utrustningar under vinter?

    Publicerad av jojosurf på 7 januari, 2006 vid 11:02

    Hej!

    Hur mycket tåler brädor och segel om man har den liggande i garaget i minus grader?… Ska man “lufta” brädor dvs skruva av där man ska göra när man flyger, men hur vinter?…

    Hur gör ni?

    God fortsättning förresten!

    /Jojo

    dodgecurve svarade 18 år, 4 månader sedan 21 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • jonatan

    Medlem
    7 januari, 2006 vid 11:06

    Jag har alla mina prylar utspridda i lägenheten på 28 kvadrat, funkar skitbra! 🙂

  • ola_p

    Medlem
    7 januari, 2006 vid 11:13

    Och jag har alla mina i en 1*3mtr stor bod som är oisolerad. Funkar också finemang.

  • jmb

    Medlem
    7 januari, 2006 vid 11:14

    riggat 4,7’at i taket i gummistroppar över sängen med brädan ikopplad så att jag kan ligga på rygg och “mindsurfa”

  • highflyer

    Medlem
    7 januari, 2006 vid 11:30

    kan man få se en bild på detta kanske ?

  • Knatte

    Gäst
    7 januari, 2006 vid 16:14

    Utrustningen är blandad mellan varmt källarfärråd, en fullsmockad segelgarderob och så några segel under sängen också:wink:
    Dvs. allt ligger varmt och mysigt och väntar på att bli använt igen…

  • rasmus_w

    Medlem
    8 januari, 2006 vid 00:45

    Segel, master och bommar ligger inklämda under sängar och soffor, brädorna står lutade mot väggen i hallen och köket.

    Fast än så länge är inte riggprylarna undanknölade utan ligger framme eftersom jag inte anser säsongen vara slut.

  • ola-h

    Medlem
    8 januari, 2006 vid 09:02

    Har grejorna i ett oisolerat förråd. Tiden då det hela fick plats inomhus är sedan länge förbi. Enda problemet med att ha brädorna så är om de redan har tagit in vatten, så vitt jag kan se det. Det skadar antagligen inte att ha ventilen öppen, dock.

  • karapp

    Medlem
    8 januari, 2006 vid 09:21

    ähhh…. prylarna ligger kvar i bussen, ALLTID REDO!!!!!:cool2:

    har tagit in och torkat dräkten dock…

  • emil_h

    Medlem
    8 januari, 2006 vid 14:37

    Har allt i källaren. Varmt och gott. 2 brädor, 4 segel, 2 bommar, 3 master + lite annat smått å gott. Lite trångt, men det får gå!

  • koste

    Medlem
    8 januari, 2006 vid 15:29
    jojosurf wrote:
    Hej!
    /Jojo

    Jag gjorde 3 par vinkelhyllor och skruvade upp i taket.
    Här är 2 av dem.

    Skulle gjort dem en meter långa, de är bara ca 70 cm. Höjden får man anpassa efter typ av bräda.. Grrr satte upp den på fel ställe men orkar inte flytta den.

  • stang

    Medlem
    8 januari, 2006 vid 23:41

    Ahhh jag tror jag måste visa min lilla konstruktion, bilder kommer:)

  • borje

    Medlem
    9 januari, 2006 vid 10:40

    På vinden, kallt som fan men har aldrig varit något problem.

  • drakglenn

    Medlem
    9 januari, 2006 vid 14:09

    Prylarna ligger natuligtvis rena och fina i surftakboxen i mitt varma goa garage, dvs packat och klart för premiären 2006 Ahhh!

    //Glenn

  • pakke

    Medlem
    9 januari, 2006 vid 14:43

    allting utspritt i lägenheten så kan man talla o mysa som en annan gammal snuskgubbe!

  • dodgecurve

    Medlem
    9 januari, 2006 vid 15:20

    det finns ett rätt schysst ställ på ikea som egentligen är till för cyklar. inte farligt dyrt heller; 400 tror jag. har det i min lgh, ska se om jag kan skramla fram en bild.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var har ni alla era utrustningar under vinter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.