Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var i skåne i helgen ("plattvatten")?

  • Var i skåne i helgen ("plattvatten")?

    Publicerad av kinetic på 6 september, 2007 vid 20:14

    Ser ju ut att dra i lite från nordväst…Tycker inte att Habo är speciellt “platt” vid denna riktning…Hur funkar det i Klagshamn? Höllviken? Eller finns det andra alternativ?

    el_duderino svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • klang

    Medlem
    6 september, 2007 vid 23:04

    NV fungerar i Klagshamn om det är relativt mycket vind… som t.ex +14m/s

  • el_duderino

    Medlem
    7 september, 2007 vid 07:27

    Hölle brukar vara gudomligt på NV, det är rak onshore typ…

    Sen hur platt det blir hänger på vattenståndet….

  • Oregistrerad

    Gäst
    7 september, 2007 vid 07:32

    Klagshamn har ju stor potensial att bli platt när vinden kommer från norr. Risken att det blir byigt är tyvärr ganska stor.

    // Surf Maccan

  • kinetic

    Medlem
    7 september, 2007 vid 07:36

    El_Duderino: Ok…Hur är de me stenar osv? Mycket gräs? Jag kör “racing-prylar” o vill inte återuppleva gamla minnen från Ljunghusen då jag som enda “racing seglare” lyckades knäcka min helt nya kol-mast i vågbrotten…

  • el_duderino

    Medlem
    7 september, 2007 vid 07:44

    Utanför parkeringen ligger det typ 3 cementblock och utanför fiskebodarna (längre bort i viken) så finns det en del sten
    Men generellt så är sten inget problem i Höllviken

    Det största problemet tycker jag annars är alla sandrev, typ 10 stycken.. 😉 Det är iofs dess som gör det platt och fint med..

    Men kör du raceprylar så kommer du antagligen ligga utanför dessa och ändå gå miste om det platta vattnet.. utanför reven är det nämligen väldigt choppigt….

    Och JA, massor av sjögräs såklart.. det är ju trots allt skåne!! 😉

  • kinetic

    Medlem
    7 september, 2007 vid 07:47

    Ok…så reven är typ ap-grunda ala 10cm (kör ej djupa fenor, ca 32cm bara)? Vill ju ha plaaaaaaaatt:-)

  • el_duderino

    Medlem
    7 september, 2007 vid 07:51

    Beror på vattenstånd, men det är inte helt ovanligt med apgrunda rev…

    Lite svårt att förklara med, jag diggar höllviken stenhårt.. men då för freestyle!

  • s19

    Medlem
    7 september, 2007 vid 09:03

    Tjenare!
    Att köra med slalomprylar i Höllviken vid normalt vattenstånd är inga problem! Med 32 cm kan du köra hyffsat långt in, dock inte lika långt in kanske som med freestyleprylar… i och med riktningen kan du köra på grunt vatten (och hyffsat platt men lite choppigare längre ut) hela vägen…
    Har kört en hel del slalom där genom åren! Ett bra slalmoställe! Inga problem!
    Linus

  • surf-maccan

    Medlem
    7 september, 2007 vid 13:30

    Ja provar Klagshamn nu. Jag hoppas på att där är någon annan ute. Men jag är lite tveksam till om vinden räcker, men man får väl chansa.

  • el_duderino

    Medlem
    8 september, 2007 vid 10:06

    Ser redan bra ut för Hölle, VNV (290°) 11 m/s på drogden…

    Jag avvaktar några timmar till, hoppas det ökar ytterligare!

    Vattenståndet ser bra ut med, typ 10 cm över normal…. 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var i skåne i helgen ("plattvatten")?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.