Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var i Sthlm på söndag ?

  • jocla

    Medlem
    28 oktober, 2007 vid 19:42

    Håller med, kommer helgerna att vara så här bra (och varma) framöver så blir det en lång säsong.

  • electric

    Medlem
    28 oktober, 2007 vid 19:52

    @Bjornen 425075 wrote:

    Jag ändrade mig i bilen på väg till Fituna så det blev Dalarö. Underbar höstdag med sol, värme och bra tryck i seglen. Kul att det var så många där. //Björn

    Du kunde lika gärna valt Fituna, som också var mycket bra. Sol. Sydlig vind 10-12 m/s. Jag körde kl 12-16. först med 5.0, sedan 5.3. Totalt under dagen var det åtminstone 15 pers där.

  • robin

    Medlem
    28 oktober, 2007 vid 22:07

    @JPS 425086 wrote:

    Några bilder till. Inte så bra kvalitet men kanske kul för de fastnade på bild.

    Japp, det är kul, tack för bilderna! (ettan och femman). Riktigt rolig dag idag, började med 5.4 och 88 l vågis för att sedan gå över till min 125-liters freeride och speeda lite med samma vågsegel. Märkligt hur samma segel kan kännas helt olika på olika brädor. På bilderna där jag kör på vågisen är seglet (blått mauisails) upprätt vilket känns helt rätt på den brädan, men på freeriden kunde jag köra seglet mer som ett slalomsegel med underliket tätt mot brädan.

    Fler sådana dagar!!!

  • nachoman

    Medlem
    29 oktober, 2007 vid 09:45

    Körde Brevik från 1-5. Rätt ok i de längre byarna då 6,0 var alltför stort. Men faan vad kramp man får i armarna nu när man måste köra vantar!

  • pos

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 11:00

    Torö insidan bjöd på fin surf i söndags:laugh: Bra tryck i 5.4 (flera körde mindre också, jag väger runt 86 kg) och det kändes som en sensommardag. Inga handskar behövdes. Säsongen är absolut inte slut

  • philippos

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 13:21

    Här är fler bilder från den härliga söndagen på Dalarö. Kommentera gärna!

    ps. om det är någon som inte trivs med bilderna så är det bara att maila mig (filipwallin@hotmail.com) så tar jag bort dem bums.

    / Filip

  • robin

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 13:45

    Ännu fler bilder på mig, det här var ju jätteroligt! Tack Filip!

    Robin

  • gifvars

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 14:24

    @philippos 425467 wrote:

    Här är fler bilder från den härliga söndagen på Dalarö. Kommentera gärna!

    ps. om det är någon som inte trivs med bilderna så är det bara att maila mig (filipwallin@hotmail.com) så tar jag bort dem bums.

    / Filip

    Verkligen skoj bilder Filip!
    Var går kajtsnubbarna i, mitt emot? knappast i askfatshamnen eller?

    -JG

  • jps

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 14:35

    Kalasbilder!

    Kitarna går i från schweitzerbadet på andra sidan viken.

  • nachoman

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 14:46

    Bilder från Brevik i söndags!

  • filipl

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 15:07

    Här är fler bilder från den härliga söndagen på Dalarö. Kommentera gärna!

    ps. om det är någon som inte trivs med bilderna så är det bara att maila mig (filipwallin@hotmail.com) så tar jag bort dem bums.

    / Filip

    Jättefina bilder!

    Hälsar en annan Filip (bild 19 och 46)

  • marden

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 15:08

    va nån som tipsa om en väderstation på bullandö marina för ett tag sen
    märkte om man klicka på wind speed mätaren så får man många grafer över vindstatestiken bakåt i tiden
    kan va intresant såg bla att det va max 17m/s på söndag o nästan 18 på måndag o inte över 20 sedan i mars
    http://www.bullandomarina.se/vind.asp

  • jocla

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 20:40

    Riktigt snygga bilder, kul att även skymta sig själv på ett par också. Vad använder du för kamera Filip?

  • philippos

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 21:27

    Tack, tack. Jag änvänder mig av en Canon EOS 400D med ett 70-300 objektiv. Är helt nybörjare på systemkamera. Det här var också första gången jag plåtade surf med ett riktigt objektiv. Fotade mycket i Auto-läget men kom på nu att jag kanske borde använt mig av Bländar-läget eller Manuell för snabbare slutartider (genom större bländare) och därmed ett kortare skärpedjup (vilket ofta är snyggt till surf). Det blev ju en del rörelseoskärpa på några av bilderna. Hursomhelst var det otroligt kul att fota och det lär bli mycket mer av den varan framöver.

  • philippos

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 21:31

    @filipl 425486 wrote:

    Jättefina bilder!

    Hälsar en annan Filip (bild 19 och 46)

    Funderar lite över vad du hade i ryggsäcken. Ser tungt ut på bild.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var i Sthlm på söndag ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.