Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var kan jag köpa kite-hållare för GoPro

  • Var kan jag köpa kite-hållare för GoPro

    Publicerad av lewold på 8 juli, 2014 vid 21:06

    Hej

    Någon som kan tipsa om var jag kan köpa hållare för att fästa GoPro ett par meter upp i kitelinorna, vinklad neråt mot åkaren? Gärna någonstans i Skåne för upphämtning under morgondagen.

    /M

    skoldpadda svarade 9 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • blizzy

    Medlem
    10 juli, 2014 vid 07:14

    Gopro kite mount eller line mount heter dom, finns lite olika varianter. Har inte hittat någon som säljs i Sverige dock, men går om inte annat att bygga ett själv av basplattan som Gopro’n levererades på. Jag gjorde det för några år sedan, funkade skapligt. Blir sjukt skakigt oavsett så knappt värt 500 spänn (eller va de kostar) för i princip samma sak. Googla “diy kite line mount”

  • lewold

    Medlem
    10 juli, 2014 vid 09:20

    Tack för hjälpen!

  • mericsson

    Medlem
    10 juli, 2014 vid 10:54

    Håller med Blizzy. Har både egengjort med medföljande bottenplatta och ett från XSories. Blir mindre skakigt med det riktiga så kan kännas värt. Hade dock isf köpt ett annat märke som jag just nu inte kommer på namnet på.

  • skoldpadda

    Medlem
    11 juli, 2014 vid 07:00

    Beror inte skakigheten på om man använder gummipadsen eller ej?
    Finns modell ett och två (med och utan pads) om jag minns rätt. (såldes på mediamarkt för ett halvår sedan).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var kan jag köpa kite-hållare för GoPro

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.