Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing var kitar man bäst runt lund på onsdag

  • var kitar man bäst runt lund på onsdag

    Publicerad av aintain på 30 maj, 2011 vid 18:17

    Tjenare tänkte dra o kitesurfa på onsdag. Utgår från lund så är någon sugen på att dra ut. det ska blåsa nordväst så vet inte riktigt vart man drar men det kanske du vet, eller bara har tipps på vart som är bäst.:cool2:

    viktor77 svarade 12 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • viktor77

    Gäst
    30 maj, 2011 vid 18:20

    Till Lergökastan drar jag iallafall om prognosen håller.

  • danger

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 18:56

    Jag tänkte sticka till Ribersborgsstranden! Brukar vara bra på N.V.

  • aintain

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 07:02

    lergökastan var jag igår jag är väl lite ute efter att inte ha några vågor och tänker att ängelholm inte är stället då. kanske om man går ut vid sibirien/farhult där ute? hur är ribergsborgsstranden? Långrundt?

  • viktor77

    Gäst
    31 maj, 2011 vid 07:20

    Farhult är rätt platt. Sibirien är det vågor och kan bli stora ifall det blåser NV. Men nu ser prognosen inte så bra ut längre. Landskrona verkar bättre.

  • danger

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 08:24

    Det fina med Ribersborgsstranden är att man kan köra i centrala Malmö. Förhållandena är inte lika bra som i Habo, men det brukar vara hyfsat plattvatten. Det är också djupare än Habo, men jag skulle gissa på att man bottnar ca 50 meter ut.

  • kamikazekiteren

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 09:36

    Jag fattar inte frågan, skal du kite rundt Lund. Lund ær inte rundt, byen ær oval, och det er inte vatten rundt. Det blir nog svårt, men lycka til!

  • hagakitesurf-se

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 10:59

    Hur är Habo på NV vind?

  • pjoter

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 11:38

    Förstår inte frågan eller svaren, utom norrbaggens som är det mest logiska….

    vill man ha platt och vill köra nära lund är väl det självklara svaret haboljung på allt med västligt i sig.

  • mjersen

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 14:06
    pjoter;657536 wrote:
    Förstår inte frågan eller svaren, utom norrbaggens som är det mest logiska….

    vill man ha platt och vill köra nära lund är väl det självklara svaret haboljung på allt med västligt i sig.

    habo e fan det sämsta skiten som finns på västliga vindar. vombsjön e da shiznit

  • pjoter

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 14:15

    martin, jag tror de e lite sent att försöka göra habo secret… 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 14:30

    Du stal ordet ur min mun Martin, jag säger också: Vombsjön helt klart bäst på väst!

  • hbgkitare

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 17:43

    Borstahusen eller JP efter 13!

  • tomw

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 20:33

    JP eller campingen vid Barsebäck.

  • aintain

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 20:39
    kamikazekiteren;657514 wrote:
    Jag fattar inte frågan, skal du kite rundt Lund. Lund ær inte rundt, byen ær oval, och det er inte vatten rundt. Det blir nog svårt, men lycka til!

    Tack för rättningen av min svenska och allt du tillförde denna tråd. Vi har dock en öst och sydkust runt lund också den ligger inte lika närma men går att nå.

  • viktor77

    Gäst
    1 juni, 2011 vid 06:20

    Hur är Borstahusen? Tänkte dra dit idag. Har hört att man ska surfa en 50 m ut pga stenar. Var är bäst att gå i? Strax norr om hamnen eller längre norrut?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing var kitar man bäst runt lund på onsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.