Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var kommer folk köra?

  • Var kommer folk köra?

    Publicerad av anders_hoffman på 18 augusti, 2004 vid 15:30

    Känns som vinden kommer på allvar nu! Dessa färgranna fält på windguru och pinnarna med alla streck på på Foreca… Hjärnan känner inte igen dem längre, allting är bara väldigt rörigt nu..

    Vad är det som gäller?

    Torsdag
    Prognos: Foreca spår SO, med mest vind (mellan 7-10 m/s) på tidig eftermiddag.

    Windguru spår SO på fm. vrider till rak S ock ökar en aning. Mellan 7-9 m/s från 11.00 och framåt
    Spot: Björkvik?

    Fredag
    Prognos: Foreca spår SV hela dagen och ökande till em./kväll. runt 7-10 m/s (mest på em./kväll som sagt)

    Windguru spår SV hela dagen mellan 7-9 m/s. Något avtagande framåt kvällen.
    Spot: Kan Fituna funka?

    Lördag
    Prognos: Foreca?

    Windguru spår SV med 6-7 m/s på morgon/fm. Vrider lite mer på väst på kvällen och ökar en aning
    Spot:???

    Söndag
    Prognos: Foreca?

    Windguru spår VSV på morgonen (runt 10 m/s). Vrider till mer V och ökar till 12-13 m/s. Höjdpunkten verkar bli på förmiddagen runt 11-tiden
    Spot: 3 dagar S som vrider på V och ökar. Torö är väl givet? Hur funkar kärringviken på så mycket V?

    Så det var en liten sammanställning, var drar folket nu då?.. Lägg till fler prognoser om ni har lust och ork.

    anonym-anvandare svarade 19 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • Johan!!

    Gäst
    18 augusti, 2004 vid 18:49

    Jag kommer nog köra Björkvik imorgon. Det var länge sedan man var där.
    De andra dagarna vet jag inte riktigt, får väl avvakta och se.

    //Johan

  • argulander

    Medlem
    18 augusti, 2004 vid 19:34

    Låter som Björkvik, Skanssundet kan vara ett alternativ.Tvekar mellan dessa.
    Bor mitt emellan. MVH Klas

  • boman

    Medlem
    19 augusti, 2004 vid 07:37

    Torsdag eftermiddag: SO 9 till 13 m/s. God sikt…
    Det blir en sväng ut till Kapellskär på eftermiddagen, och sen en heldag där ute på fredag, yes!! smile.gif

  • argulander

    Medlem
    19 augusti, 2004 vid 09:55

    Jag åker till Björkvik idag torsdag borde vara där vid 13-tiden. Går att ringa mig därute på 070-450 76 80 innan jag riggat klart. MVH Klas

  • pericson

    Medlem
    19 augusti, 2004 vid 11:22

    pratade m Klas precis och han trodde på 6.0-6.5 för en 70 kg snubbe… laugh.gif

  • poopzilla

    Medlem
    19 augusti, 2004 vid 12:27

    9 m/s sydligt på bron ut mot Ingarö enligt Vägverkets hemsida.

    Thomas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 augusti, 2004 vid 14:32

    Har du en länk till sidan med vindmätaren?

  • poopzilla

    Medlem
    20 augusti, 2004 vid 08:00

    Vägverkets trafikinfo

    Klicka på medelvind. Sidan kan vara lite buggig, åtminstone på Mac.

    Mätaren på bron ut mot Ingarö sitter iofs ganska högt, men ger en hyfsad fingervisning. Igår visade den 9 m/s, men jag uppskattar att vinden ute vid Björkvik var ungefär 6-7 m/s när jag väl kom dit.

    Thomas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2004 vid 20:45

    Sitter vid Lejet västkusten efter två dagar med vind, vind vind. Alllt från tokövveriggat med 3.5 till 5.8, mest 4.7 dock. I morron ska bli lika dant fast väst (mitt hopphåll). Siktar dock på Torö på söndag – börjar längta efter vågor med tryck… Jesper B

  • herodude

    Medlem
    20 augusti, 2004 vid 20:57

    har kört överriggat 4.6 i apel alla dagar hittils men det har funkat skiiit fint….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 augusti, 2004 vid 08:19

    torö bjöd på strålande sol, 5.8-6.3, stor vågis och vågor bitvis upp till loggo. väldigt mycket onshore men kul dag!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var kommer folk köra?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.