Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var köpa linor till Cabrinha?

Taggad: 

  • Var köpa linor till Cabrinha?

    Publicerad av hydrolift på 14 juli, 2011 vid 05:16

    Visst, brukar “supporta my lokala dealer” men 1300 spänn för 4 linor till min Switchblade på Surfers är lite väl magstarkt.

    Har kollat på några internerbutiker i England men har fasen inte hittat någon som säljer just bara linor. Något tips eller är det bara att bita i den sure?

    hydrolift svarade 12 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • rrd_z

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 07:57
    Hydrolift;662097 wrote:
    Visst, brukar “supporta my lokala dealer” men 1300 spänn för 4 linor till min Switchblade på Surfers är lite väl magstarkt.

    Har kollat på några internerbutiker i England men har fasen inte hittat någon som säljer just bara linor. Något tips eller är det bara att bita i den sure?

    Tror helt ärligt att de är något i den stilen du kommer få betala för linor där dock inte billigt att köpa. Och surfers brukar väl aldrig ligga på överpriser.

  • jonum

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 08:10
  • milkman

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 11:21

    Ebay lösningen ser inte ut att vara original och då vet man inte kvalité man får. Men det kan ju vara asbra, bara köpa om du vill veta…
    1300 låter normal-prissatt om det är vanliga 300kg linor

  • danger

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 13:21

    Powerkiteshop har linor: http://www.powerkiteshop.com/accessories/accessoriesflyinglines.htm
    Dock inte för Cabrinha men linor som linor, eller?

  • hydrolift

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 14:12

    Har kikat på powerkiteshop o king of watersports o lonasports (hette det va) men ingen har just cabrinhas linor. Vill nog gärna ha original då mittenlinorna är 19,5 m o styrlinorna är 24 för IDS. Vet inte om andra märken har samma längder o jag vill inte chansa.

    Får bli Surfers tror jag i alla fall. Tack för alla svar i alla fall!

  • skanepaul

    Medlem
    15 juli, 2011 vid 12:49

    Du tjänar ju nästan 600 spänn på att köpa på Ebay!

  • kneepad

    Medlem
    15 juli, 2011 vid 18:37

    Du sa att du ville ha depowerlines 19,5 och styrlinor 24??!! – tycker det är skumma mått….
    Har själv SB 2009 och 2010 modellerna och de kommer i tre versioner (aldrig 19,5+24 på någon IDS) om du kollar http://www.cabrinhakites.com >products> Spare Parts > [din modell]. Du får måtten om du lägger muspekaren över detaljen.
    Lycka till!!

  • hydrolift

    Medlem
    16 juli, 2011 vid 18:53

    19,5 o 22 (inte 24, sorry) står det på SURFERS hemsida för IDS-drakar. Är det mindre skumt?

  • kneepad

    Medlem
    16 juli, 2011 vid 19:55

    Betydligt mindre skumt. Däremot har jag skumma problem med mina IDS SB-linor. “Inom familjen” har vi alltså (bl.a.) SB 2009 och 2010. 2009:an går bra men 2010:an känns kraftlös i lättvind (-trots allt du kan trimma…) – kan ju vara skillnad i bomtryck…. Depowerlinornas längd har ju gått från 19,5 på 2009:an till 18,5 på 2010:an och det känns baske mig som om man skulle vilja lägga på den där metern…
    Nu går det ett rykte om att det har varit ett fabriksrecall och utbyte på di häringade snörena. Jag gjorde faktiskt så att jag beställde nya (dyra) linor från Surfers idag. Hade jag varit mer säker på längden på det jag har idag så hade jag absolut handlat på eBay. Men nu vill jag ju kolla av om det har blitt töjning eller nåt….
    Blev det Surfersköp för dig oxå då alltså…

  • regfellow

    Medlem
    16 juli, 2011 vid 20:24

    Alla Cabrina linor töjer sig ordentligt 15-25 cm så det är ganska viktigt att kolla dem och sträcka dem…

  • hydrolift

    Medlem
    16 juli, 2011 vid 20:48

    Fasen, köpte bara mittenlinorna på Surfers eftersom det var där knuten satt (knuten är alltså orsaken till att jag byter) + att jag var snål. Har 2009 IDS så 19,5 m borde vara rätt men jag tänkte inte på att dom töjer sig med tiden. Å andra sidan så borde ju inte styrlinorna töja sig lika mycket eftersom det är mindre kraft där.

    Antar att det bara är att testa under hyfsat säkra förhållanden.

    Någon som har vänt på landing line? Tror det kan vara dags när jag ändå håller på…

  • kneepad

    Medlem
    16 juli, 2011 vid 21:05

    Undrar om du inte fortfarande kan få gratis-uppdaterings landing-linen. Kolla med Surfers…

  • hydrolift

    Medlem
    17 juli, 2011 vid 08:45

    Tror uppdateringen gällde 2010 års dragons men man kan ju alltid fråga. Tack för tipset!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var köpa linor till Cabrinha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.