Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var köper jag en HPL alu bom?

  • wndsrf

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 10:28
  • sinker

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 11:00

    På onwater börjar det bli utplockat… Finns det fler?
    /sinker

  • bjarke

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 11:02

    Får man fråga varfor du vil ha just en HPL alu? Vilken längd vil du ha?

  • sinker

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 12:30

    Klart man får fråga.
    Alu för att det är rätt pris/prestanda, HPL för att det verkar vara gedigna grejor, smalt grepp, rdm, och 135 cm som passar mitt minsta segel.
    Hade siktat in mig på Wave T-8 135-190cm.
    /sinker

  • dude

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 20:35
    Sinker wrote:
    Klart man får fråga.
    Alu för att det är rätt pris/prestanda, HPL för att det verkar vara gedigna grejor, smalt grepp, rdm, och 135 cm som passar mitt minsta segel.
    Hade siktat in mig på Wave T-8 135-190cm.
    /sinker

    Jag kollade in bommarna som verkar snygga. Tyvärr verkar de inte ha bakstycket med “loop and go” som Vindsurfing.se, NP, Local Spirit, etc har. Vad gäller rdm, kräver alla bommar som passar både RDM och SDM en bom-shim om de inte ska vicka i sidled, så jag förstår inte varför denna bom skulle vara speciellt bra här. Men jag håller med dig om att denna bom är speciell med sina långa 61 cm förlängning. 135-190 eller 150-200 är ju riktigt bra längder.

    Alltså, skulle dessa bommar även ha “loop and go” skulle det vara nästa bom jag köpte själv. 1495 kr tycker jag är ett bra pris för en sån här bom som ser ut att vara riktigt bra. Frågan om de håller bra och om de har bra garanti ifall att de går sönder.

  • alexasu

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 20:54

    allvarligt talat, är det så jobbigt att trä uthalet? belastar inte, i alla fall np’s, “loop and go” bomens bakbeslag snett?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var köper jag en HPL alu bom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.