Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var köper ni brädfixarprylar

  • Var köper ni brädfixarprylar

    Publicerad av walle_gbg på 6 juli, 2008 vid 20:15

    Skulle behöva skaffa ett litet kit med mikroballonger, väv och epoxi. Var brukar ni handla sådana saker? Är det skillnad på epoxi och epoxi vad gäller egenskaper? Spelar det nån roll vilken sort om det är en mindre lagning?

    /Walle

    styret svarade 15 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • schnitzler

    Medlem
    6 juli, 2008 vid 21:10

    jag kör en reparationssats som jag köper från watski, verkar hålla bra…
    http://www.watski.se/www/index.asp
    produkter – båtvård & underhåll – tillbehör – reparationssats epoxy

    Walle_gbg;480551 wrote:
    Är det skillnad på epoxi och epoxi vad gäller egenskaper? Spelar det nån roll vilken sort om det är en mindre lagning?

    /Walle

    finns 1000 trådar om det. pröva sök
    bryr du dig om brädan, gör det bra. annars, slafsa på

  • svenne

    Medlem
    6 juli, 2008 vid 21:16
    Walle_gbg;480551 wrote:
    Skulle behöva skaffa ett litet kit med mikroballonger, väv och epoxi. Var brukar ni handla sådana saker? Är det skillnad på epoxi och epoxi vad gäller egenskaper? Spelar det nån roll vilken sort om det är en mindre lagning?

    /Walle

    Enbart NM har ett hundratal epoxityper, så visst är det skillnad på epoxi och epoxi. Köp en repsats eller lamineringsepoxi och följ Schnitzers råd.

  • kinabalu

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 05:47

    Vill du göra det billigt, så finns det Epoxy och 290g glasfiberväv på Biltema http://www.biltema.se (sök på epoxy). Jag har lagat div olika saker och det har fungerat bra (dock inte lagat någon windsurfingbräda med den ännu).

    Epoxy 0,3l: 99,90.-
    Glasfiberväv 1kvm: 59,90.-

    Skulle aldrig bygga en bräda eller göra några större lagningar med den (inte för att den på något sätt varit dåligt, men den är ju trots allt från biltema…). För mindre lagningar skulle jag dock inte tveka att använda den.

    För en “hafs & slafs lagning” är den klockren!

  • styret

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 13:09

    lagade lite häromdagen och hade någon gång för längesen varit seriös köpt riktigt bra west-systems tät och tung väv som låg ouppackad i lagarlådan. jäääävlar vilken skillnad det var att använda den och annan billigare väv jag har provat. känns sjukt stabilt med sån bra väv i lagningen.

    Brukar köpa mina lagningsgrejer på watski.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var köper ni brädfixarprylar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.