Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing var kör ni Formula NU i sthlm?

Taggad: 

  • var kör ni Formula NU i sthlm?

    Publicerad av feg på 18 april, 2003 vid 21:05

    Tjenare,

    Har det börjat seglas formula i Stockholmstrakten ännu? Igår var ju perfekt 11-12.5 väder i Näsbypark men bara en bräda till (formula) utöver mig och brorsan (ingen av oss två på formula).
    Var ni och körde någon annanstans eller torrövar ni på vardagsrumsbordet med en T-shirt och galge som segel? grin.gif

    Hur ser helgen ut ur “brissynpunkt” för er som är vana “brisseglare”? Har Pohlman ens startat “brismotorn” ännu?.
    – Lördag, fint väder, 10-14 grader. Söderarm-Sandhamn fm mellan NO och 0 1-4 m/s, em O vridande till S 1-4 m/s och kväll mellan S och SV 1-4 m/s. Sandhamn-Landsort fm mellan NO och O 3-6 m/s, em O 1-4 m/s och kväll O vridande till S 1-4 m/s. Var finns bris vid denna grundvind?
    – Söndag, fint väder, 5-14 grader, mellan syd och sydost 1-4 m/s. Kommer Tyresöviken att funka?
    – Måndagen, växlande väder, 13-15 grader, sydväst 2-5 m/s. Funkar Fituna och Björkvik? Var är det bäst?

    Jag har nyligen införskaffat en Formula och är alltså ganska grön (och feg) så det vore kul om det var fler körde så man kan kolla lite. Ni kanske kan hinta lite lätt här på konfen om vilket ställe som gäller för nästkommande dag?

    Jag hade grejerna med mig igår för att kunna begå “formula-premiär” men när vi kom till Näbybadet visade det sig att fenan och STORA mastförlängaren var kvar i garaget hemma… mad.gif
    I dag ska det bli av! (frågan är bara VAR?)

    /feg

    Ps: Jag modifierar ett gammalt och skapar därmed ett nytt ordspråk. “Är huvet glömskt får formulapremiären lida”. crazy.gif

    fjant svarade 21 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • swe-1

    Medlem
    19 april, 2003 vid 10:05

    I dag provar jag i Fituna… Bara hoppas på att brisen kommer.

    På Måndag är det definitivt Fituna som gäller med rådande prognos.

    //JIMMY

  • feg

    Medlem
    19 april, 2003 vid 13:12

    Kom brisen eller?

    Är det Tyreö Windsufing club som gäller idag?
    Prognosen (bifogad) visar ju på en grundvind från syd och framförallt sydost hela vägen från Örskär till Landsort.

    Fituna på måndag låter fortfarande bra. Vad säger du om Björkvik som brisställe? Det tar ju trots allt lite kortare tid att åka till Björkvik

    /feg

  • feg

    Medlem
    20 april, 2003 vid 21:56

    Brisrapport:
    Det kom en fin, jämn bris. Den rullade in nån gång mellan 12:30-13:00 och blåste fortfarande när vi drog vid 16:00.
    Det var sammanlagt 5 brädor på vattnet varav brorsan och jag körde varsin.

    I morgon måndag åker vi troligvis till Fituna.

    /feg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 april, 2003 vid 13:04

    Hej jag fick svar från Per se följande
    Tja!
    Seglar inte alltför ofta i värtan…endast på NO ibland…
    SV-S-SO-O Björkvik eller Oxnö
    SO Erstaviken, Tyresö
    NO Baggensfjärden (gå i vid KSSS), Björkvik eller värtan
    N-NV Järfälla, Görvälnsbadet
    V Ekerö (Lönnviksvägen, förbi Rasta)

    På vår-försommar och då solen skiner åker jag nästan jämnt till Fituna på vindriktning V-SV-S…blir GRYMT bra för Formula (och även Freestyle) där nere.

    Så sent som i sommar märkte några av oss att det drar i förvånansvärt mycket på O på baggensfjärden när det inte är tillräckligt på övriga vatten kring stockholm (gå i vid BooIf)…detta var tydligen ett välkänt fenomen enligt Jesper Blomberg…jag hade ingen aning.

    Vi ses!
    mvh
    Per

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 april, 2003 vid 18:02

    Tjenis feg,
    Jag lovade ringa din bror igår angående formulasegel. Hittar dock varken telefonnummer eller email till er någonstans. Ring mig på 0733-16 90 00 eller email till jesper.blomberg@hhs.se Jag sticker utomlands lördag kväll och blir borta en vecka, så vill han ha segel före dess är det i morgon lördag som gäller. Hör av er omgående! /Jesper

  • fjant

    Medlem
    25 april, 2003 vid 20:20

    Tja Jesper, bror här! Jag hör av mig imorgon bitti! Mitt nummer; 0733-708 158
    Vad massa olika mail addresser du har!?!?
    Btw, vart ska du åka?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing var kör ni Formula NU i sthlm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.