Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var laga kiten ? Jönköpingsområdet

  • melker

    Medlem
    5 juni, 2005 vid 17:03

    kolla efter segelmakare på gula sidorna. måste ju finnas nån i jönköping.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juni, 2005 vid 17:30

    laga själv billigast ..

  • trumpet

    Medlem
    5 juni, 2005 vid 17:40

    hur laga själv ?

  • luuddee

    Medlem
    5 juni, 2005 vid 17:50

    spinnaker tejp det håller ett tag sen är det bara att sätta på ny..

  • patrikol

    Medlem
    5 juni, 2005 vid 18:14

    Har precis varit i kontakt med en segelmakare han hade något som var mycket bättre än spinnakertejp.
    Skall dit och köpa lite extra att ha om i fall att kommer inte ihåg vad det hette men skall ta reda på det.
    Är det en mindre reva typ 10cm eller mindre så kan du laga den enkelt med spinnakertejp eller liknande precis som Luuddee säger.
    Är revan däremot på ett mera kritiskt ställe typ nära eller över en söm så är det säkrast att lämna in den till en segelmakare eller fallskärmslagare.
    Lycka till det känns för djävligt när kiten går sönder men den brukar bli som ny efter ett besök hos segelmakaren.

  • gugge

    Medlem
    5 juni, 2005 vid 20:47

    jag har lagat mina revor i Dacron (leading edge) själv. Blir hur bra som helst, tycker jag då alltså.

    Har hitills hålligt i över två år, så lite bra är det ju.

    Skaffa björntråd och smal nål, tänk dig syslöjden och sy korsstygn. Akta blåsan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 juni, 2005 vid 12:58

    thnx

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var laga kiten ? Jönköpingsområdet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.