Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på Gotland imorgon?

  • Var på Gotland imorgon?

    Publicerad av airwide på 20 juli, 2009 vid 21:00

    Imorgon tisdag ska det blåsa väst till sydväst på Gotland. Jag befinner mig i närheten av Havdhem denna vecka och tänkte jag skulle ge mig ut och vindsurfa imorgon bitti. Någon som har tips på lämpligt spot för en gipptränande på freestylebräda?

    /Arvid

    irieman svarade 14 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • divander

    Medlem
    20 juli, 2009 vid 21:30

    Nisseviken borde funka rätt bra. Det ligger ju dessutom väldigt nära dig.

  • gifvars

    Medlem
    21 juli, 2009 vid 08:50

    Tjena, jag är ingen local så ta infon med en nypa salt. Jag lurar på Sandviken men då ska det nog vara syd kanske sydväst. Annars Tofta, om det är mycket väst eller det där fiskeläget 1 km ca ovanför Tofta som jag glömt namnet på. Men då får du ju åka en bit. På Tofta brukar det alltid vara folk…

    Mvh,
    -JG

  • irieman

    Medlem
    21 juli, 2009 vid 19:05

    Gansviken ligger nära Havdhem och funkar bra på allt från S-NO, jag körde 4.7 och vågis igår och 4.7 och 100-liters idag, mätte upp 12-13 m/s med mätaren. Dock väldigt byigt emellanåt, i de kraftiga vindbyarna var jag väldigt överriggad och i vindhålen fick man kämpa för at behålla planingen.

    Hade velat testa Sandviken nå’n av de här dagarna, har dock inte haft tid att ta mig dit, är det nå’n som har varit där de här dagarna? Hur var det, var det för mycket väst eller funkade det?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på Gotland imorgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.