Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var på Näset (V/N/S/E)

  • Var på Näset (V/N/S/E)

    Publicerad av egget_ på 21 maj, 2006 vid 10:38

    Tjena,

    Är lite ny på kite och tänkte kolla av med folk här inne var man egentligen ska åka när det blåser åt olika håll.
    Läste igenom tråden om riktlinjer näset men det hade varit schysst om man kunde markerat på en karta var man ska åka när det blåser åt olika håll.

    Hade dessutom varit gött om man kunde hitta någon att åka med. Ingen av mina polare kör så jag släpar med min bättre hälft som stöd. Hade varit schysst att kunna avlasta henne lite ibland :blush:

    /Egg

    gh0st svarade 18 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • skotten

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 12:40

    heh heh, hi man…. I know it sucks when there is no one around to help.. If anyone is going down to näset it will probably be on here. Nick and I are nOObs as well, and we normally go up to Lundåkra by landskrona… there seems to be a little more space up there for us nOObs and it isnt as busy as Habo. Typically, you want the wind to be blowing onto the shore, or across. If its an offsore wind you should never go out. You should be able to work out where to go from that.

    Tony

  • arent

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 13:20

    Hej Egget og Scot
    Jeg är nybörjare också, har bare väret på kurs og venter på, at mine nyinköpte grejer kommer (mitt i näste vecka). Mine kompissar kör alla i Köpenhamn, så jeg er klart sugen på at treffe nye kite-mates i Malmö, Habo, Lundåkra eller Näset-trakten, strax jeg har kiten i hus.

    Jeg känner faktisk til en del personer, som har haft lite svårt at komme ordentligt i gang efter kurset, primärt om dom inte har haft en kompis på samma niveau. I Köpenhamn har dom en egen “klubb”, där dom hjälper varandra at komme igang på et bra sätt. Kanske var det en bra ide? JEg kan jo göre en subject i “4 dummies” forummet, där alle noobs kan lägge sine detaljer, om dom mangler buddies. Här är en länk: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=310400#post310400

    Jeg spelar forresten golf på Barsebäck som också ligger vid Lundåkrabukten. Men det er väl inte ved Barsebäck Strand Camping man kör når man säger “Lundåkra”?

    Men som sagt, jeg kommar at väre klar hele tiden, når min grejer kommer, så det er bare at slå en signal eller göre et upslag här.

    Mvh Arent, VH, Malmö, 0045 2629 5568

  • egget_

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 17:06

    Schysst arent, vi får höras av när du fått dina grejor.

    Jag bor nere på Näset och har testat några spots (senast idag i Falsterbo). Något byigt för en nybörjare som jag själv men det gick väl ok 🙂

    /egg

  • gh0st

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 08:47

    Hej, som sagt jag och Scotty åker ofta ut tillsammans och självklart är det bara att hänga på när det är dags.
    Skicka ett mess eller ring eller adda mig på MSN. n1ckl4s @ hotmail.com eller 0707-664066

  • skejtar_henke

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 15:31

    tänk på att vissa områden är förbjudan att åka på näset bra. Det är fågelskyddat område.

  • egget_

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 06:22

    Som tur är finns det ju finfina skyltar som säger var vi får åka och inte. Sverige är så bra på det viset, det är alltid någon som förmyndar vad du får och inte får.
    Då slipper man ju ta eget ansvar helt och hållet 😉

    Jag lägger till dig i min MSN Nicke, schysst att ha någon att åka med.

    /Egg

  • gh0st

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 07:31

    Np jag gör det samma.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var på Näset (V/N/S/E)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.