Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på västkusten i morgon lördag?

  • Var på västkusten i morgon lördag?

    Publicerad av robin på 12 december, 2014 vid 13:28

    Prognosen är inte så märkvärdig men lite vågor och vind ska man väl kunna hitta i morgon om man letar.

    Åsa, Läjet, Apel, Vilshärad, annat? Vart åker ni och varför?

    Det lutar mest åt stök i Apel för mig, fast om Åsa kan tänkas funka borde väl vinkeln vara bättre där? Läjet lär vara ren onshore.

    fjant svarade 9 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • ola-h

    Medlem
    12 december, 2014 vid 14:26

    Väljer mellan Åsa och Torö

  • robin

    Medlem
    12 december, 2014 vid 16:38

    Gott! Skriv gärna här när du vet.

    När kan Åsa tänkas vara bäst i morgon? Det kan ju ligga kvar vågor från natten när solen går upp, men annars pekar DMI på att eftermiddagen både har bäst vind och vågor.

  • ola-h

    Medlem
    12 december, 2014 vid 22:12

    Kör nog från 11 eller nåt. Det är ju inte så mycket eftermiddag att vifta på innan det blir mörkt nu för tiden.

    Ola H.

  • robin

    Medlem
    12 december, 2014 vid 22:44

    Dyker också upp då någon gång.

  • robin

    Medlem
    13 december, 2014 vid 19:09

    Det blev en superfin dag på Åsa! Sol, sidvind och fina vågor. 4,2-4,7. Bifogar några mobilbilder och hoppas att någon (Sinker?) fick bättre bilder.

  • ola-h

    Medlem
    13 december, 2014 vid 23:33

    Kul med sällskap på vattnet. En riktigt bra dag,

  • challgren

    Medlem
    14 december, 2014 vid 13:46

    Gött att ni fick köra ordentligt och tror du valde rätt den här gången Ola.

  • ola-h

    Medlem
    14 december, 2014 vid 17:32

    På väg ned var jag lite skeptisk eftersom de flesta instituten verkade ha prognostiserat stormen fel och vinden i Åsa var mycket sydligare än vad den skulle ha varit. Men det gjorde ju i gengäld vågorna större. Och när jag kom ut på vattnet ca 11.15 så var det förvånansvärt stort och riktigt cleant. Vinkeln var rätt bra också. Bra drag i 4.2 hela dagen. De första vågorna var faktiskt några av de bästa jag seglat i Sverige i år. Efter ett tag minskade vågorna och det var lite stökigt ett tag, men vinden vred upp lite mer och det blev så småningom rätt cleant igen, men nu med betydligt mindre vågor. Handskar och tjock dräkt var utmanande för armmusklerna så jag orkade inte riktigt köra till solnedgången… men nästan. Här en bild som Sinker tog från en av de sista vändorna runt 15-tiden. Då sved det rejält i underarmarna.

    10848737_757124461048531_7577329886724446054_o.jpg

  • mag

    Medlem
    14 december, 2014 vid 18:36

    Fint vinterväder!
    Sol och kuling hela dagen. Ser fint ut. Mina frusna händer fick dock “nöja” sig med vågSUP. Vilken höjdarhelg, även utan solen idag men fortfarande stora fina vågor.

  • ola-h

    Medlem
    15 december, 2014 vid 08:48

    Repris idag efter lunch…

  • surfgus

    Medlem
    15 december, 2014 vid 13:21

    Som Ola H. skriver så började dagen med fina större set ! Även om vågorna minskade så var det grymt kul surf med sådant fint väder . Här några frame grabs från lördagen… sorry för kvalitén!

  • robin

    Medlem
    15 december, 2014 vid 19:51

    Bilden med Ola i bakgrunden visa verkligen storleken på de största vågorna! Och läppträffen på sista bilden är ju grym!

  • robin

    Medlem
    15 december, 2014 vid 19:51

    @Ola H. 729678 wrote:

    Repris idag efter lunch…

    Var reprisen lika bra?

  • mag

    Medlem
    15 december, 2014 vid 21:02

    Fiiint!

  • fjant

    Medlem
    16 december, 2014 vid 20:22

    Vackert!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var på västkusten i morgon lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.