Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Var ska jag åka i Januari?

  • Var ska jag åka i Januari?

    Publicerad av roggan på 21 augusti, 2012 vid 16:23

    Hej.
    Tänkte ta semester Januari och åka till något varmt ställe med bra vind.
    Vill ha lite förslag på ställen som är bra och avrådan från ställen som är mindre bra. Jag vill inte ha några jätte vågor. Platt e fint men chopp funkar.
    Har förstått att tex Sydafrika Colombia vietnam med flera ska vara sjysta resmål den tiden på året.
    Utöver kite och värme vill jag att det ska finnas bra resturanger,bra boende, party, mm. Något nice ställe helt enkel.
    Får inte kosta en förmögenhet heller.
    Har läst hela Boracay tråden här på surfzone och funderar på att åka dit som det ser ut nu.
    Har inte letat jätte mycket info om övriga ställen som finns och det finns ju säkert massor av andra ställen som är minst lika bra att åka till.
    Vad tycker ni?
    Ska jag fortsätta leta info efter andra ställen eller är det bara att boka en resa till Filippinerna så snart som möjligt?

    roggan svarade 10 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • eric-s

    Medlem
    6 november, 2012 vid 22:30

    Hej!

    jag kan rekommendera Mombasa i Kenya. stabil vind ca 20 knop sideshore. plattvatten då det ligger ett rev ca 300m utanför kusten. 30-35 grader varmt och ca 27 i vattnet. Inga hajar eller andra farligheter. Mat och fest finns, kostar billigt. Skicka pm om du vill vet mer och vart man hittar billigt boende och sånt.

    /E

  • virena

    Medlem
    8 november, 2012 vid 10:31

    Halloj! Kom till Cumbuco det är NICE i januari. Hör av dig om du vill ha tips.

  • lushungabeer

    Medlem
    7 december, 2012 vid 11:40

    Mui ne Vietnam! Vindsäkraste stället, billigt att bo och äta! Kolla inte windfindern eftersom det är fronter och vinden i södra Vietnam är mestadels termikvindar! I mui ne blåser det 12/14 dagar och vinden börjar 10.00 och ökar sedan successivt framåt kvällen, vid 17.00 är det lämpligt att packa ihop inför nattens drabbningar! Jag är i mu ne nästan fyra veckor från den 22/12 tom den 14/1 min mail är lushungabeer@gmail.com för kontakt

  • eggzilla

    Medlem
    9 december, 2012 vid 10:25

    funkar dessa ställen (mui ne, mombasa, cumbuco) nu i December också? Jag har fått ledigt och skulle vilja dra iväg veckan innan jul. vill hyra utrustning och gärna ha en instruktör första dagen… finns det? 🙂

  • virena

    Medlem
    9 december, 2012 vid 13:37

    Hej hej! Jag har skickat ett PM till dig:)

  • roggan

    Medlem
    19 juni, 2013 vid 18:26

    Det blev Boracay förra året och det var nice. Nu ska jag planera ny resa till Januari i år.
    Jag reser nog själv så ut i ödemarken vill jag inte.
    Cumbuco kanske är nice? Brukar det vara mycket svenskar där? Fördelar/ nackdelar. Nått särskilt man bör tänka på om man åker dit?

    Vart har ni andra tänkt resa i Januari?

  • roggan

    Medlem
    20 juni, 2013 vid 22:44

    Har någon testat fiji? Min granne kom över på några öl i kväll å vi började prata resor. Han kan fixa gratis boende på fiji. Har någon av er kajtat där?

  • lushungabeer

    Medlem
    25 juni, 2013 vid 21:14

    ja, mui ne vad jag vet i alla falll!

  • roggan

    Medlem
    5 juli, 2013 vid 18:56

    Pratde med två från schweiz som varit i mui ne. Dom sa att det var mycket chopp å då jämför vi med Boracay där det är ganska mycket chopp nästan vågor vid högvatten. (Boracay är nice ändå) Sen blåser det sämre i Vietnam enligt dom. Dom har vänner där men vet inte hur många gånger dom varit där. Men det borde ju vara ett flertal tillfällen. Kanske har jag fel och det är ju bara vad jag hört men mui ne lockar inte så mycket.
    Har googlat runt endel och det är lite surt i Januari. Spanska pratar jag inte och å dyrt i Caribien, vinden kan dö i december i cumbuco, Syd afrika nja, Kap verde kanske. Lutat åt Boracay i år igen även om det är lite tråkigt kanske att dra till samma ställe som förra vintern. Någon mer som har lite tips?

  • catmeister

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 21:24

    Jag har också planer på att dra till Boracay i Januari, 1.5 månad. Har varit där en gång innan och då va det riktigt bra. Hade dock varit gött med ett annat ställe att dra till… Är ganska kluven, har funderat över Cabarete, Dominikanska republiken, har ingen koll på stället dock! 😉

  • filiportegren

    Medlem
    1 september, 2013 vid 23:28

    Har du fortfarande planer på Boracay roggan?

    Jag är sugen på att dra dit jan-apr, men har ingen att åka dit med ännu…

  • nolcap

    Medlem
    11 september, 2013 vid 22:52

    Canary Islands är klart billigast i Dec/Jan. Fuerte eller Medano. De flesta kan Engelska. Kap Verde e också fint men det börjar bli trångt tyvärr.
    /CC

  • roggan

    Medlem
    19 september, 2013 vid 18:51

    @filiportegren 715400 wrote:

    Har du fortfarande planer på Boracay roggan?

    Jag är sugen på att dra dit jan-apr, men har ingen att åka dit med ännu…

    Ja Boracay är bokat nu. Åker dit 23dec och hem 31jan.
    Ska bo på Englishbakery i år också.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Var ska jag åka i Januari?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.