Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var ska jag laga denna lilla reva?

  • Var ska jag laga denna lilla reva?

    Publicerad av jimbob på 5 oktober, 2009 vid 15:16

    min kite fick vara med om en rejäl krasch idag, som ni ser gick det rätt illa för den!! :frown: det är inte sömnarna som har släppt, den har spruckit hela vägen! antar att man måste ersätta hela den panelen!

    någon som vet om det finns någon i göteborg som kan laga den, eller ska jag lämna in den på surfers där jag köpte den 2007? hur mycket tror ni att det kostar?

    Är tacksam för alla tips!

    /James

    halmstadkitedr svarade 14 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • drakmannen

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 15:18

    Tror tyvärr du måste pallra dig ner till surfers i varberg om du inte hittar ngn segelmakare som kan fixa det i gbg.

  • gonzo

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 15:20

    ett litet fenomen som kan uppstå på sb2. men det fixar dom på loftet på surfers dom limmar på och syr ihop det så du behöver inte byta hela panelen. pris vet jag inte men ring och hör med dom
    http://www.surfers.se/sv/loftet.htm

  • toby

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 15:36
    Jimbob;581223 wrote:
    min kite fick vara med om en rejäl krasch idag, som ni ser gick det rätt illa för den!! :frown: det är inte sömnarna som har släppt, den har spruckit hela vägen! antar att man måste ersätta hela den panelen!

    någon som vet om det finns någon i göteborg som kan laga den, eller ska jag lämna in den på surfers där jag köpte den 2007? hur mycket tror ni att det kostar?

    Är tacksam för alla tips!

    /James

    åk till Patrik i Torslanda med kiten…han är grymt duktig http://www.p-d.se/

  • sanden89

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 17:02

    samma sak hände med min rebel, fast på 2 ställen. lämnade in den på surfers och för 1000 kr blev den som ny!

  • jimbob

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 20:00

    gött! 1000kr är inte så farligt, ska kolla med p-d också! tack för hjälpen!

  • dak

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 07:01

    Hej James

    Anna Kettisen 0733339935 är symaster, Robban på Robsport brukar anlita henne. Det fixar hon lätt.

  • skotten

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 13:10

    bummer that it went all the way down to the LE… otherwise it could have been a bunch cheaper.. send it to Falle or surfers, if you are kind enough to take out the LE bladder, perhaps that will save you a couple of hundred crowns as well : )

  • lance

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 18:58

    Jag gick iland när det small till bakom mig så den krashen skrämde mig i alla fall 🙂

    Om det är någon tröst lyckades jag med en lite reva i min med plus att jag körde sönder en strop med. Rågelund var elakt mot oss igår Jimbob…..

    /Lance

  • acemattias

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 01:37

    Det finns en gubbe pa Marstrand (segelmakare) han ar ett ricktigt proffs, en bekant lagade en nastan identisk reva, kostade 900Kr och det gar knappt att se att den har en lagning.

    Nummerupplysningen har nummret till honnom.

  • brushanen

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 06:03

    Laga den hos Anna, lämna in kiten hos Robsport eller kom överens om plats. Hon är riktigt duktig. Har lagat många kiter i år till bra pris
    http://www.robsport.se/default.asp?lid=12&ulid=77&show=1

  • skotten

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 07:42

    Ahh cool Rob, I didnt know you did kites or I would have rekommenderad you direkt.

  • jimbob

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 11:16

    gött, ska nog köra med Anna! hoppas det inte tar alldeles för länge bara, det är min enda kite… 🙁 tack återigen för tipsen!

  • kvabbso

    Medlem
    8 oktober, 2009 vid 11:40
    skotten;581805 wrote:
    Ahh cool Rob, I didnt know you did kites or I would have rekommenderad you direkt.

    U know a pimp when u see one huuh?

  • skotten

    Medlem
    8 oktober, 2009 vid 12:22

    haha no, more like I gotta keep my HO’s in work lol

  • halmstadkitedr

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 11:52

    If´I´m not mistaken, isn´t Jimbob the famous “wing man” who surfed away some car keys?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Var ska jag laga denna lilla reva?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.