Senaste nytt Forums Var skall mastskyddet sitta?

  • sunil

    Medlem
    23 september, 2003 vid 10:22

    de e nog för att inte knäcka masten…
    surf ida eller?

  • jeppo_f

    Medlem
    23 september, 2003 vid 10:45

    Det beror väl på var man har det. Sitter det precis under bommen skyddar den nosen, sitter den vid mastfoten skyddar den dels brädan, och dels fötterna på surfaren vid luriga trassla-in-sig-i-grejjerna-vurpor.

    /jeppo

  • ola_p

    Medlem
    24 september, 2003 vid 12:37

    jag kör med mastskydd vid mastfoten efter ett antal obekväma slag på fotknölarna…

  • skarabe

    Medlem
    25 september, 2003 vid 09:21

    Från början köpte jag mitt för att skydda bräda och fötter, dvs att ha det vid mastfoten. Sedan har det blivit att jag har det under bommen istället för att skydda nosen på brädan. Funkar klockrent!

  • mr_engstrom

    Medlem
    25 september, 2003 vid 09:33

    Perfekt! Då är det bara att köpa två så har man ett till fötterna och en till nosen på brädan smile.gif

  • xavier

    Medlem
    25 september, 2003 vid 10:30

    brädan är viktigare än fötterna…. så jag har min på masten under bommen för att skydda nosen.

    många kvällar som gått åt för att laga nosen… när det gäller fötterna så förvinner smärtan ändånär adrenalinet/endorfinet pumpas runt!

  • sunkan_

    Medlem
    25 september, 2003 vid 10:38

    På tal om smärta så har det hänt att man klämt en fingertopp när man hävt sig upp på brädan genom att ha ena handen på brädan och hålla i masten med den andra. Inget bra tips alltså, för när man häver sig upp och sätter upp ett knä på brädan så vinklas brädan upp mot masten och masten ligger ganska still med ett halv-dränkt 8.0 i andra ändan. Fan vad ont det har gjort, men det kan man ju inte låtsas om när det är en massa folk runt omkring..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 september, 2003 vid 11:34

    jag släpper väldigt sällan bommen, slipper
    ju laga då också.

  • sunkan_

    Medlem
    25 september, 2003 vid 11:52

    Hmm, jag har pajjat nosen flera ggr då jag både är ikrokad och håller i bommen men fipplar med att få i bakfoten i stroppen och helt enkelt tappar balansen och faller framåt. Oftast slutar det med att masten hamnar på lovartsidan om nosen, men det händer att den dunkar rakt på.. inte så kul.

    Jag har funderat på om det är bättre eller sämre att gå ner mer på slören när man fipplar med bakfoten, men problemet är att det är bara när det blåser mycket som jag kan ha lite problem att komma i, och då vill man oftast inte slöra så djupt innan man är i stropparna. Men det är väl bara ovana som är orsaken egentligen skulle jag tro.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Var skall mastskyddet sitta?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.