Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varamon imorgon?

  • Varamon imorgon?

    Publicerad av kronaldo på 14 november, 2008 vid 14:58

    Funderar på att testa varamon imorgon. Vad tror ni motalabor om prognosen? Är det värt ett försök eller ska man köra på ett säkert kort, dvs roxen? 😉

    kronaldo svarade 15 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • joachim_larsson

    Medlem
    14 november, 2008 vid 15:55

    Ser ut att bli perfekt, ska själv vara på plats och testa lite nya brädor och segel.

    8-12 m/s SydVästlig (kommer att ladda från Jönköping)

    //Jocke

  • kronaldo

    Medlem
    14 november, 2008 vid 17:31

    kommer eventuellt dit imorgon med brorsan. Ska kolla lite prognoser och liknande under kvällen och sen bestämmer jag imorgon bitti om det blir roxen eller vättern. Du har möjligtvis inte ett par extra handskar till utlåning? 😉 har slarvat bort mina plus att jag inte hinner få mina nya dakine cwm

    Hur många brukar det vara ute på en bra prognos?

  • joachim_larsson

    Medlem
    15 november, 2008 vid 08:00

    @kronaldo 515824 wrote:

    kommer eventuellt dit imorgon med brorsan. Ska kolla lite prognoser och liknande under kvällen och sen bestämmer jag imorgon bitti om det blir roxen eller vättern. Du har möjligtvis inte ett par extra handskar till utlåning? 😉 har slarvat bort mina plus att jag inte hinner få mina nya dakine cwm

    Hur många brukar det vara ute på en bra prognos?

    Du kan låna handskar av mig, tar med ett par extra.

    Kommer att vara där 10:30 – 13:30..

    Vi kan vara mellan 6-15 st så här års (utan Kitarna), många har börjat under åren 2007 och 2008 så det ökar hela tiden (primärt har dom börjat på Kona ONE och skaffar sig även småbrädor för att segla i hårdvind) , kommer fler och fler utifrån faktiskt många juniorer. (räknade att vi har ca: 20 juniorer nu här i Motala)

    Vi hade vårat rekord i sommras då vi var ca 40 st och på tävling tror jag vi har varit som mest en dag ca: 75 st.

    Men arbete fortgår och centret i Varamon har get resultat, kanske dags och sätta fart på en lokal cup i Östergötland och Örebro län.

    //www.konanordic.com // Joachim

  • stinger

    Medlem
    15 november, 2008 vid 09:23

    Det brukar dyka upp några gubbar från Örebro också…

    Jag packar bilen nu och åker, ska kolla läget lite, jag kanske har lite ärenden i Motala och då kommer jag till Varamon annars kör jag Tvärskogs.

    Ses eventuellt i Vätterns vilda vågor 🙂

  • kronaldo

    Medlem
    15 november, 2008 vid 09:53

    Sticker mot varamon nu! ska bara sticka och packa bilen lite snabbt först. Låter bra Joachim, ses där!

  • kronaldo

    Medlem
    15 november, 2008 vid 18:07

    Jäklar vilken dag. En aning byigt men sjukt fint med sol och stora vågor!

  • joachim_larsson

    Medlem
    15 november, 2008 vid 20:55

    @kronaldo 516102 wrote:

    Jäklar vilken dag. En aning byigt men sjukt fint med sol och stora vågor!

    Skit kul och jävligt mycket vind mätte upp 19 m/s i byarna….

    Mitt i November…man tror knappt det är sant.

    Syns kanske imorgon! seglar på förmiddagen.

    //Joachim

  • joachim_larsson

    Medlem
    16 november, 2008 vid 09:54

    lite video från Varamon, hade inte själv tid att ta bilder med hittade en kitefilm från igår kan ju vara något, en Fransk kille som bor i Linköping som kommer till Varamon ibland.

    http://vimeo.com/2045387

    // Joachim http://www.varamon.com

  • joachim_larsson

    Medlem
    16 november, 2008 vid 16:11

    Blev en sväng ida också, men med mycket mindre vind.

    Bra med ett motionpass.

    Tydligen är det på G tisdag-torsdag nästa gång enligt gurun.

    //Joachim

  • kronaldo

    Medlem
    16 november, 2008 vid 22:59

    Kul! Kommer dock ej kunna köra i varat i veckan, har för mycket plugg.Får bli en sväng ut till roxen istället.

    Lite ballt att man kunde köra utan handskar i uppåt 2.5h nonstop den 15e november.. Men nu är det nog dags att dra på sig handskarna, verkar som att det kommer bli minusgrader nu inom en snar framtid

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varamon imorgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.