Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varamons nya vindskydd

  • Varamons nya vindskydd

    Publicerad av biorno på 28 maj, 2006 vid 19:05

    Det var rätt kul att se när dom började med att kasta bort bomen sen försöka fästa upp 5’e linan lite bättre i trädet innan dom undrade vad det var för dålig konstruktion på struttarna som inte höll sig uppe och skyddade bättre..

    johanw svarade 17 år, 12 månader sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • mrmille

    Medlem
    28 maj, 2006 vid 20:11

    Heh
    har olle ynglat av sig?

  • ollefax

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 16:18

    de trodde på allvar att det var ett vindkydd som vandrarhemmet hade satt ut. Sen när jag kom och skulle rigga ner sa jag vad det var och de vart mycket intresserade. Tanten (~60 taggar) kom med design tips och tyckte man kunde bygga in flaps som man har på flygplan för att få mer lyftkraft…. (nedre bilden)

  • walle

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 16:24

    har du en 16metare i monkey också?
    hur e den att vattenstarta???

  • mrmille

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 16:34

    olle brukar vända den utan probs i lite vind på snö så det borde inte vara några större problem en blåsig dag på vattnet, eller?

  • walle

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 16:57
    mrmille wrote:
    olle brukar vända den utan probs i lite vind på snö så det borde inte vara några större problem en blåsig dag på vattnet, eller?
    alla tub-kites blir ju svårare att få upp i större storlekar…

    det e betydligt enklare att få upp en kite på vintern, med 5:e lina, än på sommaren… den suger ju sig fast i vattnet.

    Monkey kitesen e ju dessutom ensamma om att bygga sina kites med lösa struttar(sitter inte fast i leadingedge) det gör dom lite svårare att vattenstarta tror jag..
    Men det ska tydligen göra att kiten bättre i luften tror jag?

  • ollefax

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 18:38

    min MK evo 16 har jag nog inte satt än. har knappt kört på den faktiskt.

    12 funkar utmärkt att starta bara man pumpar den hårt. Satte den ett flera gånger på haga för någon veka sedan.

    struttarna sitter fast i LE, men de kan flexa, sömmen de sitter fast i går jäms med LE. Det ska ge bättre depower, då den ändrar profilen istället för att bara ändra vindens attak vinkel, som på vanliga drakar. Det verkar fungera enligt “oberoende tester”. Tycker det är kul att de kommer med nya ideer i alla fall. För det är väll ingen annan som byggt enligt den principen?

  • lasse62

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 04:43

    hm dsfsdfdsfsdfsfsdfs

  • lasse62

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 04:43

    asd s sad sad asd

  • monkey

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 06:42

    Hysteriskt roligt. Önskar att jag sett det i verkligheten!!!

  • gh0st

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 07:41

    Hahaha, sitter här och skrattar högt.

  • bohn2fly

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 21:20

    Hmm, vad i tusan kan inte dessa stå rakt upp för ????

  • skotten

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 22:06

    ha ha ha ha, awesome!!!! thats the funniest thing I have seen this year!

  • zilversurfarn

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 06:42

    Gott, då har man ju en ny potentiell köpgrupp till gamla kites som ju blir svårare och svårare att bli av med. :laugh:

    Säljes: Uppblåsbart vind/solskydd
    Pumpas lätt och snabbt upp och skyddar sedan mot vind/sand/sol och nyfikna blickar!
    Perfekt för nyblivna nakenbadare som inte vågar släppa handduken ännu eller för dig som misslyckats med träningen inför “Beach 2006”.
    Förankras stadigt med tältpinnar eller fästs i ett träd eller dylikt med medföljande linor i väl tilltagen längd (25m). Finns i flera olika storlekar för större och mindre sällskap.
    Kan även användas för vattenlekar.

  • johanw

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 06:50

    haha.. tror du får sålt många

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varamons nya vindskydd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.