Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varberg Lör 20/12

  • Varberg Lör 20/12

    Publicerad av surfmeister på 19 december, 2008 vid 19:13

    Ok……ser rätt bra ut för lite surf imorgon! Lite taskig vinkel med bra med vind. Kommer nog vara på plats vid typ 09:30 och segla några timmar innan tokstormen kickar in vid 12-tiden. Apelviken är nog det som gäller……vad tror ni?

    gurra1978 svarade 15 år, 4 månader sedan 13 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • drx

    Medlem
    19 december, 2008 vid 19:25

    Är väl lejet som gäller? 🙂

  • jojjo

    Medlem
    19 december, 2008 vid 19:25

    Let’s rock! Kommer nog bli svinkallt så jag sitter och limmar våtdräckten för fullt, (hoppas den hinner torka….). Satsar på att vara i Apel 9.30.
    hmm undrar om tomten äntligen kommer med ett 3,7 segel, 4,1 kommer nog bli lite svettigt på eftermiddagen…

    Vi ses där nere

  • rrd

    Medlem
    19 december, 2008 vid 19:45

    Det kan bli riktigt bra om vi slipper regn o hinner segla innan stormbyar. DMI o SMHI har lite olika uppfattningar om vinden, vi får väl se.
    Kanske tom sol. Giltigt skäl att droppa gymet. Sista chansen till surf i år sen blir det skidor.

    Jag måste säga att året har varit mycket bra med en jämn fördelning av surf. Mycket fina 4.7/4.2 -förhållanden. Kul att segla Twinfin igen, 10 år sen sist men nu mer utvecklat o passar svenska vågförhållanden perfekt.

    Min personliga uppfattning om den stora nyheten twinfin (min bräda=RRD WaveTwin 74) är att det är en nischad vågbräda som funkar bäst i fina vågförhållanden, 4.2-4.7-5.0. Men vilka egenskaper för vågridning!!! Vilken känsla, loose o slide. Nackdelar, lite seg planing o höjdtagning jämfört m max utnyttjad single. Klarar riktigt mycket vind.
    Jag måste säga att jag hade inte velat missa twinfin-egenskaperna.

    Nu blir det några fina avslutande surfdagar sen är det dags för nästa säsong!!!

  • surfmeister

    Medlem
    19 december, 2008 vid 20:11

    @DrX 521925 wrote:

    Är väl lejet som gäller? 🙂

    Du tror på Lejet…..hmmmmm, lite segt tryck i vågorna bara. Får bli att spana prognosen imorrn innan man åker ner. Senaste DMI ser faktiskt ut som Lejet! Får nog vara nere rätt tidigt eftersom stormen kommer snabbt!

  • surfslusken

    Medlem
    20 december, 2008 vid 01:55

    @RRD 521932 wrote:

    Det kan bli riktigt bra om vi slipper regn o hinner segla innan stormbyar. DMI o SMHI har lite olika uppfattningar om vinden, vi får väl se.
    Kanske tom sol. Giltigt skäl att droppa gymet. Sista chansen till surf i år sen blir det skidor.

    Jag måste säga att året har varit mycket bra med en jämn fördelning av surf. Mycket fina 4.7/4.2 -förhållanden. Kul att segla Twinfin igen, 10 år sen sist men nu mer utvecklat o passar svenska vågförhållanden perfekt.

    Min personliga uppfattning om den stora nyheten twinfin (min bräda=RRD WaveTwin 74) är att det är en nischad vågbräda som funkar bäst i fina vågförhållanden, 4.2-4.7-5.0. Men vilka egenskaper för vågridning!!! Vilken känsla, loose o slide. Nackdelar, lite seg planing o höjdtagning jämfört m max utnyttjad single. Klarar riktigt mycket vind.
    Jag måste säga att jag hade inte velat missa twinfin-egenskaperna.

    Nu blir det några fina avslutande surfdagar sen är det dags för nästa säsong!!!

    Sant som du säger. Twinfin passar alla i alla förhållanden. Alla kommer segla bättre o ha roligare med twinfin.
    Spring nu ALLA o köp twinfin senast imorrn, för annars kommer dom ta slut o då kommer ni missa allt kul som man endast kan ha me twinfin.

  • jojjo

    Medlem
    20 december, 2008 vid 06:25

    Drar från GBG om en halvtimme. Läjet kl. 9.00, Vilka är på? (med eller utan twin fin…)

  • drx

    Medlem
    20 december, 2008 vid 06:38

    Jag drar från götet snart åxå, blir lejjet.

  • robrox

    Medlem
    20 december, 2008 vid 06:59

    Jag (stoneandwater) kommer till Läjet och fotar från piren eventuellt går jag en sväng mot stranden oxå. Ska testa nya kamerahuset och e sjukt sugen.

    Som sagt vill ni hamna på bild vet ni var jag finns. Från ca 10-13 beroende när jag får min frukost 😉

    Slusken idag gör vi den optimala HS bilden som gör Jesper ledsen att han drog till nån jävla ö i något stort hav 😉

  • rrd

    Medlem
    20 december, 2008 vid 07:12

    Nej slusken, idag gäller min minsta single!

  • rrd

    Medlem
    20 december, 2008 vid 10:29

    4.7 sen 4.2 i Lejet i ren onshore. 2 h surf med 70 l. Kanske på em i viken?

    26 mm bom & DaKinehandskar är en fin kombination!

  • lars_k

    Medlem
    20 december, 2008 vid 14:36

    Det var tråkigt att höra. Vi hade loggo, sidvind och fullpung 4.0 på Åsa yttre. 🙂

  • gurra1978

    Medlem
    20 december, 2008 vid 15:25
    Lars_K;522043 wrote:
    Det var tråkigt att höra. Vi hade loggo, sidvind och fullpung 4.0 på Åsa yttre. 🙂

    Lejet var skitkul med bra drag i 3.7 på slutet. Som bäst var det väl lite cross-on i stora vågor. Fullaction HELA tiden. Hellre det är 20 min freeride i dyningar för att sen plocka en våg som knäcker masten :grin::grin::grin:

    Det kommer en sån fet rulle sen. Starring Gurra, FJ69, Rambo m.fl.

  • lars_k

    Medlem
    20 december, 2008 vid 15:31

    Låter najs. Tänkte väl att Lejet kunde bli bra på V-VNV och fulltryck 3.7. Dock valde jag Åsa idag. Tacka vetja kulingvarning. Alltid trevliga rullar att glo på till aftonkaffet! =)

  • rrd

    Medlem
    20 december, 2008 vid 16:00

    Årets sista surf för min del, helt ok! Men på em var det mycket trådar i luften o vattnets temperatur hade nog gått ner några grader…

    God Jul
    &
    Gott Nytt Surfår

    (är det inte skönt med traditionen svensk surfing o Jul!!!)

  • robrox

    Medlem
    20 december, 2008 vid 16:06

    Ja det var blandat idag jag var nere på FM då var det väl inte super. Hem och käkade köpte gran med familjen plockade med kiddet (ända sättet att komma iväg) till Läjet. Gurra möter upp och kör hårt under 30 min. Jag har sollat en del men har ändå ett helt gäng med bra bilder. Dessa kommer under helgen på http://www.stoneandwater.nu

    här är några teasers.

    God Jul och Gott nytt år. om vi inte ses på måndag i apel 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varberg Lör 20/12

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.