Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing varberg segling

  • varberg segling

    Publicerad av noob_master på 29 januari, 2011 vid 17:10

    Hej

    jag är en nybörjare på vindsurfing och har kört på en del gamla brädor men sen köpte jag en lite väl bra bräda 70-90 lite (har jag för mig)
    Jag skulle gärna vilja få hjälp och tips från snälla personer och jag funderar på att åka till varberg för där är det många som åker.
    Jag ska troligtvis gå en kurs när dem sätter igång men jag undrar om man kommer få hjälp om man åker till varberg även fast man inte är bra?

    Mvh Noob_master

    noob_master svarade 13 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mikaels

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 20:22

    Min erfarenhet av stranden i Varberg, dvs Apelviken, är att alla jag träffat varit snälla, positiva och hjälpsamma. Det har varit rätt blandad surfkompetens bland folk, allt från rena nybörjare till gamla rävar, men alla har varit vänliga och hjälpsamma.

    Min erfarenhet rent allmät av windsurfare är att vi är ett schysst gäng, som tar hand om varandra, och gärna hjälper till, i Björkvik, Apelviken eller Gardasjön.

    Lycka till, kanske ses vi, jag funderar på en Varbegrssemester med familjen i sommar.

  • noob_master

    Medlem
    30 januari, 2011 vid 12:50

    Jag ska kanske börja på gullmarsgymnasiet uppe i lysekil till sommaren och jag undrar om det finns något bra vindsurfingställe där med massa personer som är villiga att hjälpa till?
    är det i stil med varberg?

  • m3lk3r

    Medlem
    30 januari, 2011 vid 17:08

    Nää tyvärr. Börja gymnasiet på pederskrivaresskola i varberg istället, då kan du få vindsurfing på schemat..

  • pgvirtual

    Medlem
    31 januari, 2011 vid 08:24

    Varberg är säkert fint om man vill satsa fullt ut på vindsurfing, och i synnerhet om man redan är rätt duktig. Men det finns ju också andra prioriteter i livet…