Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värde gamla vindsurfingprylar?

  • Värde gamla vindsurfingprylar?

    Publicerad av Knatte på 29 juli, 2014 vid 09:43

    Tänkte göra någonting, som jag borde gjort för många år sedan. Jag skadade mig allvarligt 2005 ( Whiplash/ hjärnskakning) och har inte riktigt kommit igång med vindsurfingen efter dess. Sporadiskt surfande en gång vartannat år typ.

    Nu skall jag rensa ut förråden och låta andra få nytta av grejerna.

    Men behöver få en prisuppfattning vad grejerna kan vara värda inför annonsen.
    Hoppas någon / några tar sig tid och berättar ärligt vad dessa kan vara värda??
    Alla saker är snudd på oanvänt, även om de har en del år på nacken..

    Brädor
    Starboad Hypersonic 111 Inga skador
    Starboard Isonic 87 Seglad 2-3 ggr gånger

    Master
    NP CK 75 460 cm
    Gun Terminator C70 430 cm
    Naish Firestick C100 400 cm
    Simmer SC8 490 Cm

    Segel
    Gun Booster 5.8 Kvm Nästan kartonnytt
    Gun Booster 6.5 Kvm Använt en gång?
    Gun Mega XR 7.4 Kvm Använt 3-4 ggr
    Naish Stealth 5.0 kvm Använt 2 ggr
    Simmer Zero seven 07 8.3 kvm Använt 4-5 ggr

    Mastfötter
    Förlängare NP UTX28 + mastfot
    Naish RDM förlängare + mastfot.

    Fenor

    Drake 42 cm
    Drake 34 cm
    Drake 32 cm
    North shore Maui Fins E11 30 cm
    North shore Maui Fins E11 28 cm

    Bommar

    Nautix Jumbo 185-235 cm
    Windsurfing Hawaii 150 -210 cm

    consigliere svarade 9 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • Knatte

    Gäst
    29 juli, 2014 vid 09:56

    Vill ju inte hamna på Blocket Superstar 🙂

  • plettil

    Medlem
    30 juli, 2014 vid 19:36

    Hej,
    I would say at least half the new price.
    You can have a look at this page, it is giving some kind of second hand price for boards in France, but I think it stopped in 2012, I might find a better one later :
    http://www.directwind.com/argus-planche-windsurf
    Best regards,
    Plettil

  • erree

    Medlem
    30 juli, 2014 vid 20:24

    Även om prylarna är fräscha och oanvända är det äldre modeller vilket kan avskräcka många kanske, men tror mellan 15-20 000 kr kanske? Lite närmre 20 000?

  • Knatte

    Gäst
    30 juli, 2014 vid 20:44

    @erree 725503 wrote:

    Även om prylarna är fräscha och oanvända är det äldre modeller vilket kan avskräcka många kanske, men tror mellan 15-20 000 kr kanske? Lite närmre 20 000?

    Tror nog på en betydligt lägre siffra väl ? Snarare 10 tusen kanske, men vi får se hur intresset är.
    Men oanvänt och gammalt är värt mindre än nytt och slitet :tongue:

  • jester

    Medlem
    31 juli, 2014 vid 08:29

    Tror du har rätt, Knatte… iSonicen är väl den pryl som kan vara värd lite pengar. Mest pengar får du nog om du orkar sälja prylarna styckevis…

  • Knatte

    Gäst
    31 juli, 2014 vid 11:45

    @Jester 725516 wrote:

    Tror du har rätt, Knatte… iSonicen är väl den pryl som kan vara värd lite pengar. Mest pengar får du nog om du orkar sälja prylarna styckevis…

    Måste nog säga att det var galet tryck på grejerna och numera är allt utan just Isonicen, Stealth seglet, Naish RDM förlängare /mastfot och Malakaiibommen sålt ..:wink:
    Sålde mig nog för billigt, men får plats i förrådet och garderoben 🙂

  • jester

    Medlem
    31 juli, 2014 vid 21:04

    Sedär… Bra koll jag har då… 🙂

  • Knatte

    Gäst
    1 augusti, 2014 vid 12:22

    Det är ju de racciga prylar kvar. De inte fullt så krävande försvann ju i ett kick.
    Men om någon är sugen på en Isonic 87 eller Ett Stelth segel och bom, så kika in i köp & sälj 😉

  • consigliere

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 19:55

    Kapar tråden lite för jag har startat nog med nya trådar här på sistone, känns det som.

    En del har säkert följt mina inköp i år och förstår att jag har ont om plats och en platt plånbok. Därför tänkte jag sälja av det kit som jag en gång startade på. Men som TS redan nämnt så vill man inte hamna i blocket allstars så jag fiskar lite här för att se vad ni tror.

    Jag har tänkt att sälja det som ett “prova-på-kit” Brädan är nog den större behållningen och värdet. Storleken och typen brukar ju gå åt rätt fort till återfallssurfare och nybörjare. Det andra som följer med fungerar bra men har år på nacken.

    1. JP X-Cite Ride 135L (2004 troligtvis av färger att döma) Fint skick trots noslagning. Dock yrkesmässigt och snyggt gjord.
    1. NP Soul 6.6 (2002 troligtvis) Väl använt. Fungerar men är slitet
    1. NP RafJet 7.4 (2002 troligvis) Mindre använt, ser förvånansvärt fräscht ut för sin ålder
    1. NP Mast (SDM) Freeride 30%
    1. LocalSpirit Bom
    1. Mastfot
    1. Förlängare
    Boardbag + Fena

    Tja… Vad ska man våga ta? Som sagt brädorna jag sett på Köp/Sälj brukar ju ändå ge en slant och det andra blir ju ändå ett bra “komma igång kit” känns det som? Själv tycker jag det är skitsvårt att gissa och vill varken blåsa någon eller bli blåst. 🙂 4000-6500? Högt? Lågt? (Får man inte så mkt för grejerna så kan man ju ha dem på landet för att slippa släpa)

  • staffomania

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 20:47

    @Consigliere 725762 wrote:

    Kapar tråden lite för jag har startat nog med nya trådar här på sistone, känns det som.

    En del har säkert följt mina inköp i år och förstår att jag har ont om plats och en platt plånbok. Därför tänkte jag sälja av det kit som jag en gång startade på. Men som TS redan nämnt så vill man inte hamna i blocket allstars så jag fiskar lite här för att se vad ni tror.

    Jag har tänkt att sälja det som ett “prova-på-kit” Brädan är nog den större behållningen och värdet. Storleken och typen brukar ju gå åt rätt fort till återfallssurfare och nybörjare. Det andra som följer med fungerar bra men har år på nacken.

    1. JP X-Cite Ride 135L (2004 troligtvis av färger att döma) Fint skick trots noslagning. Dock yrkesmässigt och snyggt gjord.
    1. NP Soul 6.6 (2002 troligtvis) Väl använt. Fungerar men är slitet
    1. NP RafJet 7.4 (2002 troligvis) Mindre använt, ser förvånansvärt fräscht ut för sin ålder
    1. NP Mast (SDM) Freeride 30%
    1. LocalSpirit Bom
    1. Mastfot
    1. Förlängare
    Boardbag + Fena

    Tja… Vad ska man våga ta? Som sagt brädorna jag sett på Köp/Sälj brukar ju ändå ge en slant och det andra blir ju ändå ett bra “komma igång kit” känns det som? Själv tycker jag det är skitsvårt att gissa och vill varken blåsa någon eller bli blåst. 🙂 4000-6500? Högt? Lågt? (Får man inte så mkt för grejerna så kan man ju ha dem på landet för att slippa släpa)

    Seglen är inte värda så mycket. Så skulle säga 1500-2000 för rigggrejerna och 2-3000 för brädan. Så runt 5000 borde du nog kunna få beroende på skicket.

  • robin

    Medlem
    6 augusti, 2014 vid 21:02

    Brädan kan du nog få mer än 3000 för, minst 4000. Det är en väldigt eftertraktad storlek. Runt 2000 för riggarna (200 för 6.6, 700 styck för 7,4 och mast, 300 för bommen, någon hundring för mastfoten). Säg 6000 för hela kittet.

  • cosmosurfer

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 05:07

    Går det inte att träna upp sig/få tillbaks lusten efter sådana skador?

  • vindsokaren

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 07:17

    Håller med att JP brädan bör ha utgångs pris 4000 med boardbag
    Spelar ingen roll att den är 10år
    Efterfrågan trissar upp priset.
    6.6-300
    7.4-700
    Mast:400
    Bom:400
    Mm

  • vindsokaren

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 12:12

    Har en 02 Fanatic e-ray 150 (138lit)
    Som jag tänkte lägga ut på annons.
    Tidigare årtal än så börja det bli smala brädor.
    Ev. Så köper grannen den för 3000 med bag o fena så bra värde på rätt modell och volym.

  • consigliere

    Medlem
    7 augusti, 2014 vid 12:34

    Tack för hjälpen hörni!
    http://www.surfzone.se/kop-salj/visa-annons/7113/aterfallsnyborjarsurf-paket/
    Sen får vi se hur lång tid det tar att fylla upp den platsen i källaren igen. Det kanske känns obehagligt när man kan se en bit av golvet helt plötsligt!?

    Thx Anders

    EDIT: SÅLD.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Värde gamla vindsurfingprylar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.