Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför bussgods???

  • Varför bussgods???

    Publicerad av skanepaul på 22 maj, 2008 vid 18:04

    Jag fattar det inte, hur dem kan överleva om dom ska ha 3-5!!! arbetsdagar på sig att skicka en grej från varberg till ystad.

    Är dem så mycket billigare än posten?? (jag menar posta en grej där före middagstid så är den framme dagen efter!)

    hahaha jag är lite frustrerad bara men om det är någon som har ett bra svar så ge mig det gärna! 🙂

    patrikol svarade 16 år sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • call3

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 19:05

    schenker?

  • skanepaul

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 19:40

    Vadå, är dem ägda av Schenker?

  • hengo

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 20:55

    Har alltid undrat samma sak!!!

  • call3

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 21:05

    Använd schenker istället mena jag.. går fort och kostar väl mindre än posten!?

  • cortex

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 21:06

    För att posten vägrar skicka för tunga eller för långa saker kanske?
    Det är iaf därför jag använder dem en del… fast övriga prylar går oftast med Posten.

    /Kaj(Tech)

  • haze

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 23:09

    Va till mig sade de en dag ju…. 3-5? Och ni ska få vind? Hade fan levereat den personlig om inte idoten hade ljugit för mig då.

  • skanepaul

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 05:40

    haha lugnt mannen!

  • skanepaul

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 05:41

    @Cortex 468265 wrote:

    För att posten vägrar skicka för tunga eller för långa saker kanske?
    Det är iaf därför jag använder dem en del… fast övriga prylar går oftast med Posten.

    /Kaj(Tech)

    Varför skulle dem göra det???

  • mackan

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 06:33

    hade samma problem för ett par veckor sen. 3 dagar efter att paketet lämnat varberg låg det i falkenberg. undrar hur snabbt dem bussarna går? tyckte bussgods fungerade ganska bra tidigare men nu håller dem aldrig tiderna

  • luuddee

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 06:46

    bussgods suger de där man har mellan benen under den lille. posten e inte så jevla dyrt faktiskt vi skickar alltid allt med posten o det kostar inte många kronor mer än med bussgods faktiskt. men sannt dom tar inte paket längre än 150cm. men hur ofta e det man skickar det. bajs åt bussgods

  • cortex

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 09:24

    Vågbrädor (eller Monster-Doors :grin:)… och när man ska skicka 4-5 kites åt gången. Då får Posten spader.
    Visst kan man skicka med UPS/DHL/Valfri annan klåpare men då kostar Bussgods typ 1/3 så mycket. De flesta väntar då hellre 1 dag.

    Å UPS är de som i särklass har sumpat mina leveranser flest gånger och försenat dem sjukt mycket ibland… rätt nyligen fuckade de upp så att leveransen blev försenad i över en månad. Pajasar.

    /Kaj(Tech)

  • skanepaul

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 15:02

    Brädan har inte ens kommit till Malmö på 3:e dagen! hahahahaha vilka jävla sopor!!! skrattretande 🙂

  • tim-eriksson

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 15:19

    En Fanatic Freewave från Göteborg -> Uppsala 1 dag och 270 kr.

    Så visst kan bussgods vara bra! Posten ville inte ens ta emot det och DHL ville skicka med flyg för 900 kr

  • patrikol

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 21:43

    Har alltid funkat bra med bussgods för mig.
    1 eller 3 dagar är väl ok för en tredjedel av priset?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför bussgods???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.