Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför har vissa kitare shorts/kjol på sig?

  • backe

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 13:48

    Jag har som målsättning att inte köra en dag utan shorts utanpå i år. Fladdrar störtskönt i vinden juh!
    Även om det är totalt meningslöst.

  • roland

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 14:49

    Tror det kommer från wakeboarding! eller så har man det för att man har en våträkt som e äldre en en själv!

  • zaihttam

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 15:00

    det ser ju koolt ut iallafall confused.gif grin.gif framför allt kitepants! e de på modet eller vaaaad!!! sen fyller det ju en viss funktion för dom som inte e megadeffade å kanske inte vill skylta med sin garagedörr

  • pjoter

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 15:18

    e det inte för att dölja (till)ståndet man får i byxan av att se alla andra män i våtdräkt? laugh.gif

  • davids

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 15:36

    Att argumentera på internet är som att ställa upp i paralympics. Även om man vinner är man fortfarande utvecklingsstörd.

    LÄGG NER och låt folk ha på sig va fan de vill och ta inte på det själva bara.

  • backe

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 15:37

    Ja, å så slipper man fylla dräkten med sura håsor för att slippa skämmas.

  • styret

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 15:49

    Svar till:


    Att argumentera på internet är som att ställa upp i paralympics. Även om man vinner är man fortfarande utvecklingsstörd.

    LÄGG NER och låt folk ha på sig va fan de vill och ta inte på det själva bara.

    [/ QUOTE ]

    och innan hävdar du att folk är så okunniga så du blir rädd. Det är inte utvecklingsstörda som tävlar i paralympics! i övrigt håller jag med dej.

  • pjoter

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 15:52

    hihi paralympics e ju mest för folk med fysiska handikapp.. hihii!!

  • roland

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 16:00

    fann ska nog börja köra med byxor med det verkar fett

  • kicki

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 16:26

    Ar det nagot fel med att kora med kjol? Den luftar bra och ser riktigt idiotiskt ut…. fler tjejer borde kora i kjol!!! I ar kunde jag inte hitta nagon bra kitekjol sa jag har fatt skippa det, men jag rekommenderar det till alla tjejer!.. och killar.

  • kitelife

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 16:28

    får la försöka styra upp nivån på den har koversationen litta ; )

    Det är inte “totalt meningslöst” det finns faktiskt en anledning/ursäkt *hehe* att ha boardshorts/rashguard över dräkten…

    Om man har en sånn nyare våtdräkt i sharkskinn (enkel neoprene med gummi yta på utsidan) så är dom rätt ömtåliga för fenor gripptejp och sånt och då är det bra och ha nått över som tar smällen ; ) dom e juuh oxå bra och ha reklam på om man kanske vill bli sponsrad av nått företag…

    …så totalt meningslösa är dom inte…

    //Pan

  • chris99

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 16:41

    Jag har en ännu bättre anledning.
    Gillar att köra med midjeselen något löst så att den kan glida runt lite.. Men mot våtdräktsgummit så glider den inte. Suger fast som en bögig blodigel. Illa!
    Så då har man en Rushgard på sig. Då glider den kanon!
    MEN…. Rushgarden vill gärna glida upp och då har man samma problem igen med gummit mot selen. Illa.
    För att hålla fast Rushgarden så har man boardsshorts på sig. Då fungerar det finemangs!
    Kanske går att smörja in gummit med något RFSU-glidmedel också, ska testa det så kanske ni får se mina gummibeklädda kycklinglår i sommar, vet att det är många vindsurfarpojar som gärna vilar blicken på dom.. hrmf. wink.gif

    //Chrillo
    En Chrillo är en vildhäst som lever i Sydamerika..

  • backe

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 20:08

    Svar till:


    …så totalt meningslösa är dom inte…

    //Pan

    [/ QUOTE ]

    Näe… klart inte, jag har mina för att SAR helikoptern ska hitta en. Inte så lätt annars med helsvart våtdräkt, om man inte dinglar under kiten som en agnad krok under flötet.
    Fick en fin lysstav av killarna men blir svår att knäcka om man somnat.

    Gotland är hardcore…

  • niklas82

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 20:33

    det är grymmt.. anledning till det är att vi vill vara flashiga och tycker det är ascoolt.. och att brudarna gillar det som fan när stranden är fullpackad med galanta damer. det är nytänkande hahaha shorts utanpå är grymmt.

  • adde

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 07:08

    Såg en tjej i lång, tajt termokjol och snöbräda. DET var coolt.

    /adde

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför har vissa kitare shorts/kjol på sig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.