Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför har vissa kitare shorts/kjol på sig?

  • melker

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 08:06

    Skum sikussion mena får väl ha det som man trivs bäst i. Jag gillar själv absolut att ha shorts över våtdräkten. Inte utav att det är snyggare elle rinte eller vad faan. Jag gillar att ha det för jag trivs bättre så. Om du tex åker ned till Austarlien så ser du väldigt få surfare som inte har shorts över våtdräkten och jag tror att det är mest för att man är van vid att shorts å inte kroppsstrumpa så är det med det.

  • davids

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 08:16

    Håller med Melker. Personligen tycker jag det är snyggare, och jag känner mig mest bekväm med det då. För att dra paraleller till skidåkning så är det ingen (nuschoolåkare, jibber, friåkare) som åker med en tajt kroppsstrumpa utan där går trenden mot mer baggy, vidare byxor, osv. Helt enkelt för att det är lättare att röra sig i och det ser snyggare ut. Vem ser snyggast ut, Herman Meijer inlindad i sin fartdräkt, eller Candide Thovex, Tanner Hall eller Boyd Easley (Jon Olsson också för den delen) i lite vidare byxor och en nice jacka.

    Vidare kan man få lite snyggare “våtdräkter” om man har tex kitepants och rashguard, då man kan välja färger själv på dräkten. Samma om man har shortie med rash och trunks på.

    Låt alla ha på sig vad de vill, fattar inte att ni lägger ner till på att kritisera det. Snart kommer väl, Öhh jag fattar inte varför vissa kitare har Naish brädor, bla bla bla. Låt folk ha vad de vill på sig, vi är bara alla ute efter att ha kul och jnuter av samma sport.

  • villjam

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 08:31

    Förövrigt så blev jag av med ett par gul/grå LK boardshorts förra säsongen när jag var på Tylösand. Någon som sett dom? wink.gif ..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 08:50

    Vi I vår intresseförening håller helt med Dig “Anonym”,
    Alla läckra Surfare skall hålla sig till den sexiga, kroppsnära neoprenstrumpan så man ser era härliga Gossekroppar/Tösakroppar i all sin prakt!!

    /JP strandrunkarförening
    grin.gif

  • fredrik-no1

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 09:15

    Att köra i boardshorts känns ganska fåfängt, ungefär som att stajla frillan mot fönstren i kiosken i Habo innan man sticker ut. Meeeeen om brudarna diggar det så kör till! Jag tar fram mina svarta quicksilver, inköpta på marknaden i porlamar för 30 spänn (antagligen ett jävla överpris men han som sålde sa att han hade en massa ungar att försörja).

    /Freddan

  • bonasurf

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 09:18

    Råkar känna till att Mårten Björnsson brukar köra i ett par badboy speedos!!!!

  • honk

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 11:11

    Jag surfar bara för att kunna säga på krogen att jag är en “surfare” och på så vis får fler brudar. Oftast så har man tur så att det blåser för lite oxå när man är ute så då kan man hänga på stranden och se cool ut.

    Vad gäller utrustning så kör jag bara på sånt som låter coolt när man säger vad det heter, oxå det på krogen.

    Jag brukar även sola solarium med våtdräkt och sånt på så man får dom rätta kanterna (fördjävla varmt bara)

    Man gör ju allt för att få komma till hos damerna.. eller?
    Ifall det är tjejer på stranden brukar jag köra med strumpor innanför våtdräkten, men är det bara grabbar att impa på så kör jag med boardshorts.

    Så att köra med boardshorts har både för- och nackdelar wink.gif

    /h

  • roland

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:12

    har andvänt strumpor i dräkten det e gött men akta dig dom stannar inte på plats det kan bli lite pinsamt om dom flyttar på sig

  • kitelife

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:13

    Svar till:


    Jag surfar bara för att kunna säga på krogen att jag är en “surfare” och på så vis får fler brudar. Oftast så har man tur så att det blåser för lite oxå när man är ute så då kan man hänga på stranden och se cool ut.

    Vad gäller utrustning så kör jag bara på sånt som låter coolt när man säger vad det heter, oxå det på krogen.

    Jag brukar även sola solarium med våtdräkt och sånt på så man får dom rätta kanterna (fördjävla varmt bara)

    Man gör ju allt för att få komma till hos damerna.. eller?
    Ifall det är tjejer på stranden brukar jag köra med strumpor innanför våtdräkten, men är det bara grabbar att impa på så kör jag med boardshorts.

    Så att köra med boardshorts har både för- och nackdelar wink.gif

    /h

    [/ QUOTE ]

    cocktail surfare kallas det ; )

    //Pan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 15:22

    grummt bonnigt!

  • jott

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 15:56

    Det kan ju fan inte vara svårt att vara tillverkare av våtdräkt. Så här går de3t till när de gör en dräkt: Ta ett stycke neopren, bara svart och ingen design. Sy ihop och sälj.
    Tro fan man kör med ett par boardisar utanpå den fula kroppsstrumpan. Se till att fixa lite mer stylish våtdräkter eller varmare vatten här i Svedala så slipper ni störa er på oss med shorts på beachen.
    Sen är det ju också så att man har på sig boardshorts när man surfar av samma anledning att man inte åker traktor till krogen..

  • wretan

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 16:21

    ORD!

  • wretan

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 16:24

    förresten regerar även snygga huvor tongue.gif

  • davids

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 16:43

    Huva har jag däremot aldrig förstått mig på, såå kallt blir det ju inte om huvudet, det är ju alltid varmt typ. Dessutom har man det ovan vatten, såvidare man inte klotar såklart. Vore bättre med mössa isf. Värre med fingrar och tår då

  • backe

    Medlem
    7 juni, 2004 vid 19:22

    Men va fan David, lyssnade du inte i lekis när dom förklarade att man loosar en massa värme genom svålen?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför har vissa kitare shorts/kjol på sig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.