Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför kramp med hanskar??

  • Varför kramp med hanskar??

    Publicerad av robin på 16 oktober, 1999 vid 13:24

    Är det någon som vet varför man får kramp i händerna när man surfar med handskar? Jag har hört förklaringen att man tar i hårdare utan att man märker det, men det stämmer inte för jag var ute på en centerbordsbräda för någon vecka sedan och koncentrerade mig då på att inte ta i så mycket, utan helt lita på selen, men händerna krampade ändå!

    /Robin

    anonym-anvandare svarade 24 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • kris

    Medlem
    16 oktober, 1999 vid 15:13

    Så fort man böjer fingrarna börjar krampen komma tycker jag, det blir för mycket material i “fingervecken”. Handskar med förböjda fingrar tycker jag inte heller fungerar, tusan vet om det finns några som verkligen är bra. De med öppen handflata är bra men funkar inte om det är riktigt kallt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 1999 vid 17:17

    köp vileda diskvantar !!!!! Ingen kramp

  • johnny

    Medlem
    17 oktober, 1999 vid 08:26

    Hejsan!
    När du använder handskar är det kallt ute, vilket gör att blodkärlen dras ihop och blodcirkulationen sjunker. Surfhandskarna av gummi sitter ganska tight runt handleden vilket gör att blodcirkulationen avtar ändå mer. Detta får till följd att händerna blir helt orkeslösa.

    På mina neoprene handskar har jag klippt av skaften som sitter åt runt handlederna. Det blir mycket bättre men är ändå inte riktigt bra.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 oktober, 1999 vid 20:15

    Mej veterligt beror det på att själva greppet blir så tjockt. Prova bara att segla med “tunn” bom sk tjejbom, så märker du. Det är ju därför man har handskar med öppen handflata.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 oktober, 1999 vid 10:45

    jag kör med tunn bom, men får ändå kramp med handskar.

    Använd INTE kardborremmen runt handleden på dina handskar, och om dom ändå sitter hårt runt handlederna så klipp av dom, det hjälper.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför kramp med hanskar??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.