Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Varför surfade dem med C-kites i lördags?

  • Varför surfade dem med C-kites i lördags?

    Publicerad av daguincho på 27 augusti, 2007 vid 13:44

    Tjena, jag är en fantast som inte har fått ihop ekonomin att köpa min egen utrustning.

    Jag var i Habo Ljung i lördags vid ungefär 17-tiden och kollade på er som kitade. Alla (förutom en) surfade med C-kites (12-14kvm) och jag undrar varför de gjorde det? Var vindförhållandena bättre för just C-kites eller?

    Svara om det finns någon förklaring 🙂

    marcel_101 svarade 16 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • wims_lkp

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 15:12

    Kan vara smaksak. Här är de värtom, nästan bara ja som kör C. Kan ha med hardcore stämpel att göra också 🙂

  • johanw

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 16:45

    jag tycker de e mycket roligare att köra C!!

  • krillan82

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 22:19

    C – kite is da fucking thing.

  • bresky

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 16:23

    @Krillan82 409599 wrote:

    C – kite is da fucking thing.

    du kör ju för fan sle…

  • patrikol

    Medlem
    1 september, 2007 vid 07:10

    @DaGuincho 409090 wrote:

    Tjena, jag är en fantast som inte har fått ihop ekonomin att köpa min egen utrustning.

    Jag var i Habo Ljung i lördags vid ungefär 17-tiden och kollade på er som kitade. Alla (förutom en) surfade med C-kites (12-14kvm) och jag undrar varför de gjorde det? Var vindförhållandena bättre för just C-kites eller?

    Svara om det finns någon förklaring 🙂

    Här nere i Habo är det många som kört i många år och dom kör C-kites nu blir det fler och fler som kommer med andra lösningar förvisso.

    Bow och SLE har många fördelar för nybörjare och inte så många fördelar för mera erfarna kiteare som vill ha bra med tryck i kiten.

    Sen är ju vågorna obefintliga i Habo en annan sak som dom nya kitesen verkar vara bra till.

  • patrikol

    Medlem
    1 september, 2007 vid 07:13

    @Krillan82 409599 wrote:

    C – kite is da fucking thing.

    Så känner jag det för mig helt klart.

    Nu kommer snart Naish Alliance med 5e lina system med ny design vilket skall bli mycket intressant att höra vad dom duktiga åkarna tycker om den.

  • johanw

    Medlem
    1 september, 2007 vid 07:38

    @bresky 410514 wrote:

    du kör ju för fan sle…

    han ahr en 8a.. C me:smirk:

  • marcel_101

    Medlem
    2 september, 2007 vid 14:54

    jag har byggt en egen kite utav trä och sopsäckar den kallar jag A-kite den e gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyym the schhnixzzeel in daaa diiiiiiieeessssel

  • simoneburgess

    Medlem
    5 september, 2007 vid 15:49

    @Marcel_101 410917 wrote:

    jag har byggt en egen kite utav trä och sopsäckar den kallar jag A-kite den e gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyym the schhnixzzeel in daaa diiiiiiieeessssel

    hehehe. Roligast pålänge Säker på att det inte är en B-kite?

  • kiteraj

    Medlem
    6 september, 2007 vid 09:39

    många verkar föredra C kites om det blåser bra. Dom är snabbare än hybrids och lätta att lyfta (lite jobbigt o lyfta en hybrid ellr bow från vattnet hela tiden när man lär sig freestyle). Någon som tycker annorlunda?

  • marcel_101

    Medlem
    9 september, 2007 vid 15:56

    @SimonEBurgess 411923 wrote:

    hehehe. Roligast pålänge Säker på att det inte är en B-kite?

    hehe vet du vad det är nog mycket möjligt =))

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Varför surfade dem med C-kites i lördags?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.