Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför tror folk att windsurfa är svårt?

  • alexasu

    Medlem
    17 november, 2007 vid 14:10

    @surfslusken 429130 wrote:

    Steve Vai

    killen har uppenbarligen bra teknik, men han plockar inte de bästa vågorna if you know what I mean?

  • surfslusken

    Medlem
    17 november, 2007 vid 15:55

    @alexasu 429135 wrote:

    killen har uppenbarligen bra teknik, men han plockar inte de bästa vågorna if you know what I mean?

    Ska vi överföra Steve Vai`s gura spel i surftermer så kan ja hålla me om att han kanske inte plockar dom allra bästa vågorna jämt. Men där emot så skulle han dominera totalt overall. Han skulle nog placera sej i topp tre i alla surf o vindsurf disipliner inklusive SUP, OS-Mistral, ja kanske t o m Kona. Han e helt enkelt den mest kompletta strängbändaren!! Sen finns de ju dom som e bäst i en disiplin, som Yngwie tex. Hmmmm…..e de kanske fristalj som skulle va hans gren på en bräda? Och Al Di Meola skulle kanske va kung på soulig longboard surf i solnedgången???

  • appel

    Medlem
    17 november, 2007 vid 16:01

    Trevlig hemsida ni har!

    mvh
    Joachim Larsson
    http://www.konanordic.co m

    Joachim Larsson måndag 12:e Nov, kl 17:03

    Rätt smörigt besök av pastorn på runnsurfs sida!

  • swe-514

    Medlem
    17 november, 2007 vid 16:01

    @surfslusken 429133 wrote:

    Jo, även jag har ju min akilleshäl o ja ogillar mej själv för att jag har en sån otrolig svaghet. Men vackra tjejer/kvinnor kan få mej till i stort sett vad som helst, såna har fått mej o göra många konstiga saker genom åren.:(

    Surfslusken, du är jävla mig en skön lirare! Nu börjar jag nästan vackla över vem jag ska tro på.

    Och Kona Pastorn har cyklat Vättern rundan på sub 8h (inte sub 7h, som jag skrev förut) och det betyder ju att han är mänsklig…..så ge dig inte för guds skull – det här kan ju bli en “TEGELSTEN”…:tongue:

  • Joachim (Konanordic)

    Gäst
    17 november, 2007 vid 16:33

    @appel 429151 wrote:

    Trevlig hemsida ni har!

    mvh
    Joachim Larsson
    http://www.konanordic.co m

    Joachim Larsson måndag 12:e Nov, kl 17:03

    Rätt smörigt besök av pastorn på runnsurfs sida!

    Som pastor måste man vara trevlig och framförallt i början!

  • swe-514

    Medlem
    17 november, 2007 vid 16:55

    @Carl R 429119 wrote:

    Jag kör Mistral Equipe XR i alla väder. När det pangar på och man känner sig överriggad på 6.0 slalomsegel så kan min bräda bli en smula instabil med lyfttendenser i nosen. I detta läget vinglar jag runt i ca 20 knop i bakre stropparna med seglet bakåtsvept.
    Jag undrar hur det kan bli bättre av att tailen trycks ner ytterligare? Borde inte nosen lyftas ännu mer då?
    Nu är ju konan och equipen inte designade lika, så jag har inte nåt emot en utförlig förklaring för jag kanske inte direkt kan överföra stancen och balansen från min segling på det som gäller för konan.

    (Det är altså risken för “oj, min bräda är ett segel” lyften på dryga metern jag undrar över)

    Jag förstår att du inte riktigt förstår att ducktailen fungerar. Det gjorde inte jag heller innan jag provade för första gången när det bralla i. Jag var ganska skeptisk överhuvudtaget, trodde t o m att RSX var lösningen på alla bekymmer. Men nu vet jag bättre.

    En poäng du har är att stansen är längre fram. Mastfoten ska lämpligen vara placerad nästan längst fram i skåran, för vuxna i alla vindar. Detta spelar nog även in förutom ducktailen för att trycka ner fören. Kan erkänna att jag fortfarande förvånas över att det fungerar. Så det ända sättet är nog att prova Kona One i praktiken – och det borde ganska tydligt framgått hur det kan bli möjligt vid detta laget 😉

    Nu till – SurfSlusken et al det finns ingen sk justerbar mastfotsskena på Konan bara en lång springa (gäller alla Konor) så då klarar den sig från att typas som båt/fartyg m a o.

    M a o “Keep it simple stupid” Eller som det lär sägas i Kona Sekten: “Kona keeps it simple”

    Surfslusken jag kanske kan få dela surfbuss med dig så kan vi ha en Kona One som säng,om den får plats, den har faktiskt en inbyggd madrass, om än ganska tunn. Men ändå. Snacka om Dubbelmacka :blush:

  • surfslusken

    Medlem
    17 november, 2007 vid 17:02

    @Joachim (Konanordic) 429157 wrote:

    Som pastor måste man vara trevlig och framförallt i början!

    Hota o lissma om vart annat, de e väl bara ytterligare ett typiskt karaktärs drag för ledningen i en sekt?? Men som sagt var Pastorn, fixa me hon snygga 19åriga syrran o donnan i röda Celican o sätt dom på att rekrytera mej så kan du nog count me in!! För såna kan få mej till de mesta, hmmmm….tänk förr var de bara o kalla såna för häxor o ställa dom på bålet. Men i dagens samhälle är man helt försvarslös mot dom.:(

  • surfslusken

    Medlem
    17 november, 2007 vid 17:11

    @SWE 514 429160 wrote:

    Jag förstår att du inte riktigt förstår att ducktailen fungerar. Det gjorde inte jag heller innan jag provade för första gången när det bralla i. Jag var ganska skeptisk överhuvudtaget, trodde t o m att RSX var lösningen på alla bekymmer. Men nu vet jag bättre.

    En poäng du har är att stansen är längre fram. Mastfoten ska lämpligen vara placerad nästan längst fram i skåran, för vuxna i alla vindar. Detta spelar nog även in förutom ducktailen för att trycka ner fören. Kan erkänna att jag fortfarande förvånas över att det fungerar. Så det ända sättet är nog att prova Kona One i praktiken – och det borde ganska tydligt framgått hur det kan bli möjligt vid detta laget 😉

    Nu till – SurfSlusken et al det finns ingen sk justerbar mastfotsskena på Konan bara en lång springa (gäller alla Konor) så då klarar den sig från att typas som båt/fartyg m a o.

    M a o “Keep it simple stupid” Eller som det lär sägas i Kona Sekten: “Kona keeps it simple”

    Surfslusken jag kanske kan få dela surfbuss med dig så kan vi ha en Kona One som säng,om den får plats, den har faktiskt en inbyggd madrass, om än ganska tunn. Men ändå. Snacka om Dubbelmacka :blush:

    Finns de surfbussar där man får in en Kona?? Ingen som ja får framföra på allmänväg iaf eftersom ja saknar C behörighet. Och du, om ja inte varit tydlig nog tidigare så kanske ja ska vara de nu.
    För att komma åt min svaga punkt o få mej till o tappa både min egna vilja o de lilla förstånd ja besitter så MÅSTE du vara en MKT söt/vacker kvinna/tjej!!

    M a o: NÄE, de blir inget sponande på din Konabräda o ingen annanstans heller!! Comprende??

  • swe-514

    Medlem
    17 november, 2007 vid 17:26

    @surfslusken 429165 wrote:

    Finns de surfbussar där man får in en Kona?? Ingen som ja får framföra på allmänväg iaf eftersom ja saknar C behörighet. Och du, om ja inte varit tydlig nog tidigare så kanske ja ska vara de nu.
    För att komma åt min svaga punkt o få mej till o tappa både min egna vilja o de lilla förstånd ja besitter så MÅSTE du vara en MKT söt/vacker kvinna/tjej!!

    M a o: NÄE, de blir inget sponande på din Konabräda o ingen annanstans heller!! Comprende??

    Noevas problemas, har både C o D (fixa i lumpen – Bohus Bataljon!)
    Alla kan omvändas…Comprende (!)

  • carl-r

    Medlem
    17 november, 2007 vid 17:35

    @SWE 514 429166 wrote:

    Noevas problemas

    Nya problem?

  • surfslusken

    Medlem
    17 november, 2007 vid 17:40

    @SWE 514 429166 wrote:

    Noevas problemas, har både C o D (fixa i lumpen – Bohus Bataljon!)
    Alla kan omvändas…Comprende (!)

    Både C o D? E de hepatit du snackar om o du lovar (o gärna kan visa papper på) att du inte har nåt värra så kanske de tål o funderas på ändå. Dvs om du fixar “buss”, minst FL6a me sala kaross, pröjar diesel o lubrikation.

  • irieman

    Medlem
    17 november, 2007 vid 17:51

    @surfslusken 429124 wrote:

    Kan du ge dej på! Jag tycker Fender stratan e både kass o ful trots att Yngwie Malmsteen lirar på en sån! De e bla just förmågan att skilja på pryl o personsom skiljer oss fria kritiskt tänkande individer från er religiösa fanatiker. Så skulle Anders B dyka upp på en Kona i Apelviken skulle ja skrattande fråga han:
    “Nu ångrar du väl bittert att du krökat upp alla slantar under karriären o måste förnedra dej på en Kona för brödfödan?” 🙂

    Nä nä nä, Stratan är grym! Har själv en i Olympic White! Skönaste halsen att spela på av alla jag testat och det är många, allt från Les Paul till Ibanez. Se’n ska det minst vara 0.11-strängar så att man får lite skön ton också. När det gäller gitarrister som Steve Vai, Joe Satriani, Yngwie, Paul Gilbert m fl så har jag lyssnat väldigt mycket på dom genom åren och visst dom besitter en enorm teknik (nästan i klass med de bästa jazzlirarna) men ibland så skulle man önska lite mer ‘soul’ och mindre show off. Se bara på lirare som Stevie Ray Vaughan, Jimi Hendrix och Jimmy Page t ex, vicken känsla!

    Apropå grymma tekniska gitarrsnubbar:

    Andy Mckee

    http://www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4

    http://www.youtube.com/watch?v=dt1fB62cGbo

    Coolt med en gitarr-konf mitt i surfkonfen 🙂

    Irie Man

  • surfslusken

    Medlem
    17 november, 2007 vid 18:23

    Ähhh….den tomten har ju tydligen inte ens lärt sej hålla en gitarr på korrekt sätt. Han har väl aldrig haft varken hobbys, kompisar eller tjejer så han har suttit inlåst på rummet o klappat på guran. Men tack vare dina länkar råkade ja hitta detta

    http://www.youtube.com/watch?v=4Lb9h0J_ajA&feature=related

    Och nu sitter ja här tårögd o lycklig, fan va vackert!! Nu får ja ju dementera lite av de ja skrev tidigare om att Steve Vai kanske inte alltid skulle rocka i soulig våg segling me den känslan han visar prov här.

    Kanske dax att Pastorn rycker in tråden på rätt spår igen?

  • rillestark

    Medlem
    17 november, 2007 vid 19:44
    surfslusken;429175 wrote:
    http://www.youtube.com/watch?v=4Lb9h0J_ajA&feature=related …Kanske dax att Pastorn rycker in tråden på rätt spår igen?

    Det där var COOOOOOLT! :cool2:

    Kanske dags för en remix på The Kona sång? 😀

    Frid,

    /Richard

  • swe-514

    Medlem
    17 november, 2007 vid 20:58

    @surfslusken 429170 wrote:

    Både C o D? E de hepatit du snackar om o du lovar (o gärna kan visa papper på) att du inte har nåt värra så kanske de tål o funderas på ändå. Dvs om du fixar “buss”, minst FL6a me sala kaross, pröjar diesel o lubrikation.

    Så då är du me på ett ändå – so no prob – kanske vi kan få med Carl?

    Måla inte in dig i ett hörn SurfSlusken för en dag kanske du står där mitt i “kittet” med The One-Konan å barn. Tänk då när Konan kommer hem efter att varit på ett Kona meetingpoint me ungarna och berättar lyriskt om en frälsare i gummi och de vackra blommiga brädorna – och ungarna talar i tungor: “Det är inte alls svårt att Windsurfa!” Och de gapar: “Vi vill ha……”

    Va säger du då?

Sida 17 av 25

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför tror folk att windsurfa är svårt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.