Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför tror folk att windsurfa är svårt?

  • surfslusken

    Medlem
    14 november, 2007 vid 18:39

    @Joachim (Konanordic) 428593 wrote:

    Namn på bilderna är:
    1. vet ej!
    2. Joachim Larsson (Raiden i sommras, vind vid tillfället över 15 m/s
    3. Knut Frostad (Århundradets seglare i Norge utnämd till detta 2 år sedan)
    4. Håkon Nisen Lie (OS 2 ggr, vunnit VM och NM säkert 7-10 mästerskapsmedaljer)
    5.Thomas Foyen (vunnit 5 guld VM 5 guld EM)

    De nöjer sig inte med mindre än denna bräda,,,slusken vad har du för meriter att komma med ?

    Joachim http://www.konanordic.com

    “De” är de dom på action (haaaa) bilderna du syftar på? Ja om dom inte nöjer sej me nåt mindre lär dom ju få köra på en Kona, för nåt STÖRRE lär dom ju inte hitta!:) Har aldrig hört talas om nån av dom. Men tomtar är dom, de framgår ju tydligt av bilderna!

    Om de är nån merit vet ja inte, men ja körde runt på en sån där bräda redan som 12-13 åring. O de va ett tag sen! Där emot bör ja ju va stolt över att jag lämnade 80-talet och dess brädor och gick vidare. Tydligen har ju inte alla gjort de än!

  • Oregistrerad

    Gäst
    14 november, 2007 vid 18:42

    @surfslusken 428583 wrote:

    HaaaaHaaaaa….. va söta ni är, här snackar vi 80-tal!!!! Men kan nån förklara för mej som, inte alls förstår. VARFÖR i hela Konafridens namn man åker omkring på ett sånt OTROLIGT shabrak på 15kg i planings vind??

    Hahohihaho…….

    Planingsvind? I ditt(Surfslusken) fall är väl det +18m/s vilket inte inträffar så ofta?

    Om bara Proof hade en Kona-bräda i sitt sortiment(Gud förbjude), då hade du säkerligen konkurerat med Konapastorn om att frälsa världen:)

    //Doctor Phil

  • rillestark

    Medlem
    14 november, 2007 vid 18:43
    surfslusken;428599 wrote:
    …Där emot bör ja ju va stolt över att jag lämnade 80-talet och dess brädor och gick vidare. Tydligen har ju inte alla gjort de än!

    Repetition är vägen till framgång sa fröken…

    Den effektiva längden i planing motsvarar en AHD Pro Race 310 (97-99) vars rockerkurva Konan fått ärva. (Det ÄR ingen 80:tals bräda)

    Visa mig den 80:tals bräda som kan bära en fena på 45-50 cm och dessutom har mastfoten så långt bak att man kan utnyttja fenan fullt ut?

    Frid,

    /Richard

  • surfslusken

    Medlem
    14 november, 2007 vid 18:51

    @Miracle 428601 wrote:

    Repetition är vägen till framgång sa fröken…

    Den effektiva längden i planing motsvarar en AHD Pro Race 310 (97-99) vars rockerkurva Konan fått ärva. (Det ÄR ingen 80:tals bräda)

    Frid,

    /Richard

    Ja men kliv in i de nya milenniet!

    Exocet Kona Style (One)
    Fanatic Mega Cat
    AHD 275 Free Ride

    Är de här ditt referens material inom vindsurfing brädor??? Hela jävla brädgarderoben e ju från 80-talet!!! Klart som fan du tycker en Kona känns helt “up to date”!!

  • rillestark

    Medlem
    14 november, 2007 vid 18:53

    Nej inte 80 tal, men däremot en del 90-tal

    Exocet Kona Style (One) årsmodell 2007
    Fanatic Mega Cat årsmodell 1995
    AHD 275 Free Ride årsmodell 1995

    Frid,

    /Richard

  • surfslusken

    Medlem
    14 november, 2007 vid 18:58

    @Oregistrerad 428600 wrote:

    Hahohihaho…….

    Planingsvind? I ditt(Surfslusken) fall är väl det +18m/s vilket inte inträffar så ofta?

    Om bara Proof hade en Kona-bräda i sitt sortiment(Gud förbjude), då hade du säkerligen konkurerat med Konapastorn om att frälsa världen:)

    //Doctor Phil

    +18? De e ju först då de roliga/väsentliga börjar tycker både tjejerna (i cm) o alla som surfat mer än 2 säsonger (m/s)

    Den dan gubbarna på Proof (Gud Kona förbjude) snickrar ihop nåt ens hälften så stort o tungt som en Kona så är både världshaven o helvetet bottenfrusna så vi behöver ändå inte oroa oss!

  • surfslusken

    Medlem
    14 november, 2007 vid 19:02

    @Miracle 428605 wrote:

    Nej inte 80 tal, men däremot en del 90-tal

    Exocet Kona Style (One) årsmodell 2006
    Fanatic Mega Cat årsmodell 1996
    AHD 275 Free Ride årsmodell 1995

    Frid,

    /Richard

    OCH???? Vet inte vilken tideräkning ni har i Kona sekten. Men snart kommer 2010 års modeller på brädorna!!!!!

  • rillestark

    Medlem
    14 november, 2007 vid 19:03

    Dessa brädor har tjänat mig väl efter de förhållanden som råder häromkring, och det är klart jag kunde bytt till någe nyare tidigare, men seglar man bara ca 50 timmar om året och man är nöjd med prylarna känns det lite onödigt.

    Frid,

    /Richard

  • Joachim (Konanordic)

    Gäst
    14 november, 2007 vid 19:55

    @surfslusken 428607 wrote:

    OCH???? Vet inte vilken tideräkning ni har i Kona sekten. Men snart kommer 2010 års modeller på brädorna!!!!!

    Du slusken har en fribiljett i Varberg att test minitanker (-08), den finns nämligen på plats hos surfersparadise, gå in och snacka med Macken eller Johan så får du testa den om du vågar????

    PS: 11.5 och 10.5 finns också för test…

    Sedan kan du snacka……

    Konapastorn i gummidräkt!
    Joachim http://www.konanordic.com

  • Oregistrerad

    Gäst
    14 november, 2007 vid 20:01

    @Miracle 428608 wrote:

    Dessa brädor har tjänat mig väl efter de förhållanden som råder häromkring, och det är klart jag kunde bytt till någe nyare tidigare, men seglar man bara ca 50 timmar om året och man är nöjd med prylarna känns det lite onödigt.

    Frid,

    /Richard

    Det handlar inte o hurivida du är nöjd med dina brädor eller ej utan snanare om din referensram är up to date…

    /Clemens

  • oaxen

    Medlem
    14 november, 2007 vid 20:08

    @Joachim (Konanordic) 428596 wrote:

    Patrik!

    Kom över till Motala ska du få test minitankern så du kan ge mig lite feedback!

    Joachim http://www.konanordic.com

    Njae.

    Step tail på Kona One förstår jag syftet med. På en liten bräda köper jag inte konceptet.

    För mig gäller följande:
    Lättvind = möjligen lite planande Formula eller SUP:ande
    Riktig planingsvind = fsw/w-brädor

  • surfslusken

    Medlem
    14 november, 2007 vid 20:10

    @Joachim (Konanordic) 428620 wrote:

    Du slusken har en fribiljett i Varberg att test minitanker (-08), den finns nämligen på plats hos surfersparadise, gå in och snacka med Macken eller Johan så får du testa den om du vågar????

    PS: 11.5 och 10.5 finns också för test…

    Sedan kan du snacka……

    Konapastorn i gummidräkt!
    Joachim http://www.konanordic.com

    Jaha, o va tror du skulle hända me min image då då??? O än värre, tänk om ja mot all förmodan dessutom skulle plana!?! Då skulle ju Gurra o hans anhängare bara ha mitt stora harem av blonda små tjejer kvar o tracka mej för.

  • alexasu

    Medlem
    14 november, 2007 vid 20:39

    @Oåxen 428624 wrote:

    Step tail

    se det som en spock-tail på anabola steroider istället.

  • oaxen

    Medlem
    14 november, 2007 vid 21:04

    @alexasu 428630 wrote:

    se det som en spock-tail på anabola steroider istället.

    OK, nu känns det genast mycket sämre… : )

  • rillestark

    Medlem
    14 november, 2007 vid 21:04
    Oregistrerad;428623 wrote:
    Det handlar inte o hurivida du är nöjd med dina brädor eller ej utan snanare om din referensram är up to date…

    /Clemens

    Eftersom ämnet kom upp har jag lagt till de tydligen helt avgörande detaljerna… 80 tal eller inte… 😉

    Frid,

    /Richard

Sida 9 av 25

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varför tror folk att windsurfa är svårt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.