Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vår/försommar i Pozo

  • Vår/försommar i Pozo

    Publicerad av stoorfaen på 31 oktober, 2010 vid 09:45

    Skulle vilja åka till Pozo tidigt nästa sommar. Slutet på maj/början på juni. Hur är det den tiden ni som vet? Är det enklast att ha eget med sig eller hyra på plats?

    calle svarade 13 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • m3lk3r

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 15:39
    stoorfaen;637950 wrote:
    Skulle vilja åka till Pozo tidigt nästa sommar. Slutet på maj/början på juni. Hur är det den tiden ni som vet? Är det enklast att ha eget med sig eller hyra på plats?

    Jag kollade vindstatistik och det ska tydligen vara ungefär samma som sommar men kanske lite mindre.
    Själv funderar jag bara liiite på att åka i januari/februari och då hyra på plats via cutre just för att jag inte orkar/vågar dra prylar på flyget och så kan det ju vara gött att hyra med försäkring då grejerna lätt pajjar på stenstranden. Då kan man ju bara byta bräda och dra ut igen antar jag.

  • fraddanr

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 16:24

    maj-juni är rätt vindsäkert. var där i våras mellan mitten på mars till mitten i april och hade 4.2-4.7 segling (med ett par undantag) i typ tre veckor, men normalt brukar det bralla på lite mer i maj och senare. Skulle defentivt rekommendera att ha med 3.7 (om man nu tar med egna grejer)

  • stoorfaen

    Medlem
    1 november, 2010 vid 07:08
    m3lk3r;637976 wrote:
    Jag kollade vindstatistik och det ska tydligen vara ungefär samma som sommar men kanske lite mindre.
    Själv funderar jag bara liiite på att åka i januari/februari och då hyra på plats via cutre just för att jag inte orkar/vågar dra prylar på flyget och så kan det ju vara gött att hyra med försäkring då grejerna lätt pajjar på stenstranden. Då kan man ju bara byta bräda och dra ut igen antar jag.

    Ja det vore soft att hyra. Hur är det med försäkring egentligen, är det bara att damma på och hämta nya grejer? Vore ju…schmutt iofs.

    Vilka flyger man med om man skulle få för sig att ta med eget?

  • emilvikingstrand

    Medlem
    1 november, 2010 vid 15:59

    Jonas på qutre är trevlig men det är dyrt som tusan att hyra.
    Har varit på pozo två gånger under den perioden som du beskriver och det har varit ganska bra med vind, seglat 60% av dagarna. 3.7-4.7. Vågor är det sådär med.

    Flyg med virgin om du kan. de har ett “on board” program tror jag.

  • m3lk3r

    Medlem
    1 november, 2010 vid 19:24

    Vad kan man annars hyra av om inte cutre?

  • skarabe

    Medlem
    2 november, 2010 vid 09:26
    m3lk3r;638140 wrote:
    Vad kan man annars hyra av om inte cutre?

    Hullon har butik precis bredvid, men du ska nog inte räkna med bättre service eller pris hos dem. Finns ett Mistralcenter i Bahia Feliz, men tveksamt om du kommer billigare undan där. I synnerhet inte om du säger att du ska använda grejorna i Pozo..

    Åker du i januari är det 50-50 om du får segla – över huvud taget. Packa stora brädan och stora segel om du tar med eget. Skulle det mot förmodan bralla loss kan man hyra den dagen. Däremot brukar swellet vara bättre på vintern och chansen till vanlig vågsurfing är väldigt god – tom nästan 100% om du har bil och kan köra en bit..

  • calle

    Medlem
    2 november, 2010 vid 09:35

    Åk med fritidsresor och ta med dina egna grejer, det fungerar kanon. Hyrbilar med takräcke kan dom oxå hjälpa till med.

    / Calle S

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vår/försommar i Pozo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.