Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vargas på GC stängt.

  • fnassel

    Medlem
    16 januari, 2014 vid 11:50

    Har skrivit under! Åker förövrigt ner 16/6-2/7! Hoppas de hinner öppna om man nu vill åka upp dit!
    Någon mer som räknar med att vara nere då?

  • larry

    Medlem
    17 januari, 2014 vid 13:24

    Jag har givetvis skrivit under, men jag hittar inte riktigt anledningen till varför.
    Vargas är ju inte direkt definitionen av en paradisstrand. Men som det skrivits, utan vargas blir det väldigt trångt i Pozo. Dessutom är vargas ibland bättre.

  • svenne

    Medlem
    17 januari, 2014 vid 16:37

    @LARRY 720346 wrote:

    Jag har givetvis skrivit under, men jag hittar inte riktigt anledningen till varför.
    Vargas är ju inte direkt definitionen av en paradisstrand. Men som det skrivits, utan vargas blir det väldigt trångt i Pozo. Dessutom är vargas ibland bättre.

    Samma här, men med skillnaden att jag vill veta VARFÖR innan jag skriver under.

  • dilbert

    Medlem
    17 januari, 2014 vid 21:19

    Kan det vara rädsla för terrordåd mot flygplan på väg inför landning?
    Det finns två höjder nära Vargas och på sommaren när det blåser pung, så flyger planen i snigelfart fram till flygplatsen. Om man då ligger på en av dessa höjder med ett sjyst gevär, kan man nog få ner ett plan med lite tur.
    Detta är enda anledning jag kan komma på. Hur trolig den är vet jag inte.

  • raggarn

    Medlem
    18 januari, 2014 vid 14:27

    eehhhh näää…… nu har jag läst artikeln / larna en gång till ……
    men jag förstår inte era Varför….????? iaf..
    vad har jag missat…????
    e de inte den vanliga fighten mot trångsynthet och byråkrati….??

  • jopi

    Medlem
    18 januari, 2014 vid 16:22

    The “Demarcacion de Costas de Las Palmas” (coastline office), according the new Coastal Law, has proceeded to the closure of the beach without prior notice and without offering any alternative option to the users until the final resolution is made. This means the prevention of activity for businesses and private users of the beach.

    Verkar vara någon ny lag om att skydda området… tråkigt. Hoppas det löser sig.

  • badjanne

    Medlem
    18 januari, 2014 vid 19:17

    Skrivit under, självklart

  • calle

    Medlem
    21 januari, 2014 vid 11:44

    Här skriver dom lite nytt, tydligen en har dom kommit fram till en temporär lösning och jobbar vidare på en långsiktig lösning.
    http://www.boardseekermag.com/news/windsurfing-back-at-vargas/

  • fnassel

    Medlem
    21 januari, 2014 vid 21:13

    Härligt.
    Jag råkade se prognosen för Torsdag till söndag, Ser helt galet ut!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vargas på GC stängt.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.