Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Variabel spreader-bar för wave och snö!!

  • telekiter

    Medlem
    2 december, 2009 vid 17:43

    Tyvärr dubbelpost, men hur fan raderar man ett inlägg??

  • gurra_g

    Medlem
    2 december, 2009 vid 18:09

    Ser inte ut o va så professionellt designad men vore kul o testa till vågkörningen!

  • mjersen

    Medlem
    2 december, 2009 vid 18:58

    e det till för att göra det bekvämare elleR?

  • telekiter

    Medlem
    2 december, 2009 vid 19:25

    Nja, bekvämligheten är väl mest en bonus egentligen. Genom att kroken glider i sidled så har man alltid dragkraften mer centrerad genom kroppen och man får inga krafter som vill vrida dig runt från tåskär till hälskär. Man kan då stå mer opåverkat på brädan när man åker vågor, man blir “friare” liksom. Det som dock händer är att när man vill gå från tåskär över på hälskär i transitions så får man ingen “hjälp” av kiten att vrida runt, man får mao göra det helt själv.

    Den “näbb” som finns i mitten på spreader-baren gör att kroken ligger centrerad som en vanlig krok upp till en viss vinkel då den sen hopper ur och glider i sidled. Detta kan kännas märkligt de första 30 min men sen vänjer man sig.

    Jag kommer då aldrig att använda nått annat sen jag nu blivit van vid den!

    Fast jag håller med att den har inte världens bästa finish, fast den gör jobbet och håller ihop!!!

    /Urban.

  • above_the_law

    Medlem
    2 december, 2009 vid 22:11

    Ser klart intressant ut för ffa strapless vågkite. Ytterligare en fördel är ju att kroken kan flexa uppåt och lite åt sidorna. Det borde ju motverka att hela plattan trycks uppåt mot revbenen.
    Kollade webshoppen men kunde inte välja “wave pro” vad jag kunde se… Freeride verkar kunna ge en lite väl “hackig” känsla (som du beskrev när den går i och och från centrerat läge).
    Vad kostar den?

  • telekiter

    Medlem
    2 december, 2009 vid 22:26

    Kolla i listan längst till Höger så finns “Dynabar 2010” med där. “klicka” och vänsterspalten ändras och man kan köpa nästan alla delarna separat. Det som inte syns på bilden är att spreader-baren är väldigt böjd och följer kroppens rundning, fast vissa människor har ju mer “rundhet” i den regionen än andra 😉

    99 Euro komplett, värt vartenda öre (enligt mig).

    OBS, har du en sele med storlek medium eller mindre så köp 10″ modellen. 12″-aren blir för bred och du får spänna remmarna helt i botten!

    /Urban.

  • above_the_law

    Medlem
    3 december, 2009 vid 08:24
    Telekiter;590890 wrote:
    Kolla i listan längst till Höger så finns “Dynabar 2010” med där. “klicka” och vänsterspalten ändras och man kan köpa nästan alla delarna separat. Det som inte syns på bilden är att spreader-baren är väldigt böjd och följer kroppens rundning, fast vissa människor har ju mer “rundhet” i den regionen än andra 😉

    99 Euro komplett, värt vartenda öre (enligt mig).

    OBS, har du en sele med storlek medium eller mindre så köp 10″ modellen. 12″-aren blir för bred och du får spänna remmarna helt i botten!

    /Urban.

    Tack:smile:! Klart värdefull info där…

  • gurra_g

    Medlem
    3 december, 2009 vid 11:14

    Ingen som har en sån i halmstad som man kan få testa?

  • skotten

    Medlem
    5 december, 2009 vid 01:06

    why not ride with the harness a little loose like everyone else…. ?

  • telekiter

    Medlem
    5 december, 2009 vid 09:27
    skotten;591123 wrote:
    why not ride with the harness a little loose like everyone else…. ?

    hahahahaaaaaa…….kul. Inte i närheten att va samma sak som Dynabaren!!

    /Urban.

  • skotten

    Medlem
    5 december, 2009 vid 12:21

    hmm you are right, obviously you keep your kite high though… 😛

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Variabel spreader-bar för wave och snö!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.