Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varit på Hawaii???

  • Varit på Hawaii???

    Publicerad av anonym-anvandare på 19 december, 1999 vid 12:51

    Skulle vilja veta lite om kostnader, bokning och lite annat användbart inför en kommande Hawaii vistelse. Vore jävligt bussigt om någon har lite tips och info att komma med. Apropå kostnader så kan det ju vara lite svårt att beräkna hur mycket min vistelse kommer att gå på men om ni utgår ifrån er egen så kanske man kan få ett litet perspektiv på det hela ändå.

    anonym-anvandare svarade 24 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 december, 1999 vid 12:59

    Hur länge har du planerat att vara där, och vilken ö.?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 december, 1999 vid 11:32

    Tjaa ca en eller två månader vore väl inte helt tokigt, Maui är väl den Ö jag skulle föredra tror jag, eller kan du kanske tipsa mig om någe annat?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 december, 1999 vid 14:32

    flyg: KLM har emellanåt drive:ar med rejält nedsatta priser. Annars std 8000 skr till Honolulu, 1200 skr Honolulu/Maui t/r.

    bo: Haiku/Makawao, kolla http://www.mauibulletin.com – ws-hostel: ca $400/mån, inneboende ca $500/mån, lägenhet/hus $600-$1000/mån.

    se upp för jerome’s i paia.

    köp bil: kolla http://www.mauibulletin.com, >=$1000, går hyfsat lätt att sälja (förutsatt någorlunda skick).
    hyr bil: $120/vecka, ex Good Karma Cars, Maui Motors.
    bensin: $1.55/gallon

    mat: safeway med kort, costco med kort. (ung som i sverige, lite dyrare, kött/fisk dyrt).

    hamburgerindex: whopper meal, $4.0

    surfprylar: Handla enbart på Hi Tech och Maui Sails – allt annat är skit.

    fråga ifall du vill veta mer..

    När hade du tänkt att åka?

    /johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 december, 1999 vid 17:30

    Tack så mycket för faktan, kan nog komma väl till pass, när resan blir av vet jag dock inte riktigt men inte för än tidigast till höst skulle jag tippa. Största problemet tycks vara att hitta någon/några medresinärer. En fråga vad menade du med:
    8000 skr till Honolulu, 1200 skr Honolulu/Maui t/r.
    Jag förmodar att du syftade på flyg t/r på 8000:- till Honolulu men med
    1200:- Honolulu/Maui t/r fattade jag inte riktigt vad du menade.
    Hur bodde du själv när du var på Maui och vilket vore bästa sättet att bo på ur ekonomisk och praktisk synpunkt tror du?
    Är själv jävligt sugen på att komma iväg så snart som möjligt men har en värnplikt att ta del av först så jag får allt vänta ett tag till men den som väntar på någe gott… heter det ju.
    Om du har flera tips så är det bara att berätta för du lär ju veta om en del saker som jag inte ens har tänkt på att fråga om.

    Freddan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varit på Hawaii???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.