Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Världens oflyt….

  • Världens oflyt….

    Publicerad av remo på 17 augusti, 2006 vid 14:25

    Imorgon skall jag åka till Frankrike.
    Sista veckan nu innan jag skall åka har allt brakat loss:

    1. Punktering —> köpt nya däck, fick dom monterade i tisdags

    2. Gnissel från drivaxeln


    > Uppenbarade sig på torsdagen förra veckan, bytte den igår.

    3. Inbrott


    > Imorse när jag skulle hämta väskorna i bilen så hade nån varit inne och tagit stereo, reservdunk, parkeringspengar och sist, men inte minst mina reservdelar till brädorna, solarez, fenor osv. Vad fan skulle han med det till? 250 mil utan stereo e ju inte kul så det fick bli nytt där med 🙁

    Nu vill jag bara komma iväg…. suck vard trött jag blir…

    zo0 svarade 17 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • svenne

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 19:34

    Ruttet! Du har inte haft mycket flyt innan så nu kommer resan säkert bli guld! 🙂

  • donpedro

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 23:06

    Fy fan de låter jävligt trist de där, usch å fy. Jag kan medela att du dock inte är den enda som har otur, när jag skulle åka från skåne till stockholm med min buss igår kom jag till essingen där började motorn koka, efter mycket om och men lyckas jag få igång motorn igen men cirka 30 meter senare stannar skiten och vägrar att starta igen så sen fick jag sitta i 4 timmar på essingen och vänta på bogsering. Vilken jävla resa. Hoppas din resa blir helt fantastiskt bra så du slipper tänka på alla ofröjdefullheter som hände innan.

  • bronken

    Medlem
    30 augusti, 2006 vid 19:49

    Är det här man skriver om man haft otur sista tiden?

    Sa har ser mina tva sista veckor ut sedan jag var på Maui, kom hem den 15 Augusti.

    1. Flygplatsen MAUI, hexan vid inchecknings disken pa United sa att min surfbrada jag packat i en bag med extra vadering skulle kosta $170 dollar att skicka tebaks, det kostade bara $85 pa vagen dit? Efter lite tjaft sa betalade man, suger att man 15 minuter innan hade skickat resten av utrustningen, brada #2 med FedEx fran Neilpryde maui butiken for $150. Kunde fatt med mig allf for $170. Istallet fick man pröjsa $320 för att få hem grejorna.

    2. Kom hem till flygplatsen i Des Moines, IA, bradbagen var paj, United hade pajat grejorna pa vagen (eller var det hexan vid disken som gjorde det med flit?) Kostnad $500, United pungade ut med $250, tack for det, kul att betala extra for att fa sina prylar pajade !!!!

    3. Paketen fran FedEx med brada #2 samt ett nytt segel och mast kom tva dagar senare. En 1 år gammal Fanatic Falcom 110L pajad utav FedEx pa vagen hem.

    4. Haromkvallen hemma hos tjejen ramlade ett trad pa min Jeep, 2005 Jeep Grand Cherokee LTD vs. gammal Ek. = 1-0 till Eken. Undrar nar det vander och man nar man skall kopa en lott? [IMG]http://www.jentler.com/bilen/treesma_IMG_0007.JPG[/IMG]

  • grozzny

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 06:59

    Sjukt otur.

    Ang grejerna som pajade på flygresan, så bör du ju reklamera det. Flygbolagen är skyldiga att betala hela kostnaden för reparation om du uppvisar bagage inom 7 dagar. (Jobbar på flygplats)
    Och med Fed-ex borde det ju inte vara några problem.

    Ha det..

  • remo

    Medlem
    1 september, 2006 vid 15:39

    Ujjj… Det där trädet ser riktigt taggigt och elakt ut…
    Tycker oxå du borde kunna få tebax mer då du ju betalat extra och allt, stå på dig eller kör med “puppy eyes”…

    Kan bara säga att otur släpper… Jag kom ner och hade verkligen guld-resa så håll ut!

  • jonnyw

    Medlem
    7 september, 2006 vid 13:06

    Fast en kompis tar nog priset.

    En morgon när han skulle till jobbet så upptäckte han att bilen hade brunnit upp under natten. Fast han kunde inte göra så mycket åt bilen just då så han tänkte ta cykeln istället men den hade blivit stulen. Det blev till att gå några kilometer till jobbet, givetvis så regnadet det. Väl på jobbet så blev han inkallad av chefen där han fick reda på att han hade fått sparken. när arbetsdagen var slut och han hade gått hem så upptäckte han en lapp som låg på köksbordet. Tjejen hade tagit sina grejer och stuckit…

    Det tog några månader innan han blev sig själv igen.

    /j

  • weeboy

    Medlem
    9 september, 2006 vid 23:54

    tja jOhnny w!
    Det låter mest som något du har hittat på va?
    Tycker det låter oseriöst att det tog ba några månader
    erkänn nu:laugh:

  • jonnyw

    Medlem
    25 september, 2006 vid 11:21

    Tyvärr, det är inget påhitt!

    /jonny

  • bronken

    Medlem
    25 september, 2006 vid 15:14

    Hoppas hans surfgrejor var ok… Bara ut och segla, bra avkoppling nar sant dar hander….

  • zo0

    Medlem
    25 september, 2006 vid 21:21

    haha jobbigt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Världens oflyt….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.