Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varma torr/våtskor

  • wakenils

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 14:46

    Prolimits vantar och Mystic Boot kör jag, har inte fryst i år och då körde jag en 5 timmars session i början på januari.
    Idag var jag kall om fötterna innan jag började och trots vadning ut genom is så var man varm o go efter 10-15 min… Då är mina boots nog lite stora ändå, nån som har 41-42’erna som man skulle kunna testa i götet?

  • johnk

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 16:24

    @WakeNils 445080 wrote:

    Prolimits vantar och Mystic Boot kör jag, har inte fryst i år och då körde jag en 5 timmars session i början på januari.
    Idag var jag kall om fötterna innan jag började och trots vadning ut genom is så var man varm o go efter 10-15 min… Då är mina boots nog lite stora ändå, nån som har 41-42’erna som man skulle kunna testa i götet?

    Jag provade nils 43:or(?) men de var på tok för stora. 2-3 cm för långa. Verkade vara sjukt skönt formade dock så jag ska inhandla ett par såna, men vill nog testa storleken först.

    Det mojnade strax efter att du gick Nils. Jag traskade genom isen och tog mig ett dopp själv, fast utan kite. Pinsamt att komma hem torr. Fick problem med en backventil som inte höll tätt på en strut.

  • debkausf

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 16:36

    @eagletech19 445068 wrote:

    Tjenare

    Jag kan varmt rekommendera ATAN skor ,jag har kört med Neil Pryde i många år men denna sko är klart varmare och skön samt håller mycket bra.

    Våtsko i Neopren 3,5mm Plush alu titanium.
    Tunn latex sula som ger barfota känsla. Band runt fotleden.

    Finns på Surfers Paradise

    Ha det bra
    /Mvh/Roger

    Har kört atan hela vintern, e toknöjd! Sitter som fastgjuten i bindningarna, varm och framförallt är dom omöjliga att ha söder!

  • blackadder

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 16:55

    Jag körde med ett par gamla halvmögliga fotsvettiga Neilpryde idag å det var hur gött som helst. Men det klart jag var ju inte i så länge.

  • debkausf

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 17:24

    @Blackadder 445109 wrote:

    Jag körde med ett par gamla halvmögliga fotsvettiga Neilpryde idag å det var hur gött som helst. Men det klart jag var ju inte i så länge.

    Det var kul att du ringlat dig ner i vattenbrynet igen!!!

  • skotten

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 04:07

    real men dont wear anything and let their feet go white…….

  • peda

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 08:17

    Atan e kanon, har både dom tunnare med band runt vristen (tror det är 3 mm) och dom tjockare (tror det är 7 mm). Jag rekommenderar klart dom tjockare nu när det drar neråt nollan i vattnet. Supersköna!
    Finns som sagt på Surfers (som öppnar på lördag 23/2).

    //peter

  • debkausf

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 10:16

    @skotten 445205 wrote:

    real men dont wear anything and let their feet go white…….

    Kan du inte hålla dig till ett språk!?

  • sourra

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 10:55

    @PeDa 445215 wrote:

    Atan e kanon, har både dom tunnare med band runt vristen (tror det är 3 mm) och dom tjockare (tror det är 7 mm). Jag rekommenderar klart dom tjockare nu när det drar neråt nollan i vattnet. Supersköna!
    Finns som sagt på Surfers (som öppnar på lördag 23/2).

    //peter

    Ska tydligen finnas på Fahlens också numera om man inte orkar vänta till den 23/2. Ring och hör om tillgängligheten på storlekar. 0340-83750

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varma torr/våtskor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.