Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varmaste vinterdojjan????!!!!

  • Varmaste vinterdojjan????!!!!

    Publicerad av dude på 20 november, 2005 vid 03:07

    Hej på er!

    Kommer snart hem från sydligare breddgrader för att köra lite härlig vintersegling! Allt är fixat och klart förutom ett par riktigt bra vinterdojjor. Jag har köpt på mig och testat många av O’Neills dojjor men de verkar helt enkelt inte göras tillräckligt tjocka. jag har nu ett par MauiMagic 6mm (från 2003 tror jag det är) som har blivigt i tunnaste laget i sulan nu.

    Så, jag har hört mycket om denna Atan 6/7mm dojjan. Men den är lite svår att få på kanske – fy fan vilket lyxproblem jag gör det här till grin.gif Jaja, jag ville bara höra om det finns någon bättre cool.gif

    canoya svarade 18 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • footloose

    Medlem
    20 november, 2005 vid 10:35

    Mina Atan är inte svåra att få på eller av. Mina förra skor var mycket värre.
    Dom luktar dock fruktansvärt efter bara några gångers användande crazy.gif
    Fast jag rekommenderar dom ändå. Varma och med skön barfota känsla. smile.gif

  • bananen

    Medlem
    20 november, 2005 vid 12:09

    Jag kör med Rip curls sko, som är grymmt varma. Hel täta, enda problemet är att man måste tömma dom ibland, speciellt efter spektakulära fall då de har en tendens att bli lite michelin-gubben-stajl.

    Rekomenderas.

  • jps

    Medlem
    20 november, 2005 vid 15:37

    Jag tycker att de är lite svåra att få på och av. Kanske är för att mina är lite små men det behöver de vara för att man inte ska halka runt i dem.

    Luktar illa… Det kan jag intyga grin.gif

  • dude

    Medlem
    21 november, 2005 vid 04:59

    Hurudu bananen,

    var får man tag på Rip curl dojjor då?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2005 vid 07:30

    Jag köra med Atans 4 mm skor. De är grymt varma och lätta att ta på och av. Jag har svårt att tänka mig att varmare krävs. På köpet har de barfotakänsla. Jag är mycket nöjd. I komnbination med DaKines cold water mitts är man redo för vintern! / Joacim

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2005 vid 08:09

    Kan bara hålla med, Atans 4:a är gryyym. supervarm och supersoft!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2005 vid 17:19

    Kör oxå med Rip Curl. Supersköna och varma. Köpte dem på Darkblue i Helsingör Danmark. Dojjor för vågsurfing men vet att de används flitigt av windsurfare oxå.

    /Mattias

  • bananen

    Medlem
    22 november, 2005 vid 20:31
  • jeppepeppe

    Medlem
    22 november, 2005 vid 22:24

    Står i valet och kvalet mellan Atan 4mm eller 7mm, tror ni att 4mm räcker när det börjar bli lite kallare?

    Är lite tveksam till att de ska hålla värmen tillräckligt, men man vill ju ha hyfsad känsla dessutom…

  • stickan

    Medlem
    22 november, 2005 vid 22:29

    Tycker inte att mina 7 or sitter ivägen, otroligt smidiga. Är minst lika om inte smidigare än mina 4 mm NP

    Men jag har en känsla av att dom kommer att bli FÖR varma att ha när vattnet blir varmare, nån gång i framtiden….

    Mvh Stefan

  • canoya

    Medlem
    23 november, 2005 vid 08:18

    Jag har också 7 mm-skorna. De är väldigt varma och sköna, men verkar slitas ganska snabbt i sulan. Därför är det nog smart att bara använda dem när det är så kallt att de behövs och köra med några tunnare vid varmare vatten- och lufttemp.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varmaste vinterdojjan????!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.