Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Värme i bussen / bilen (Trafic/Vivaro/Primastar)

  • Värme i bussen / bilen (Trafic/Vivaro/Primastar)

    Publicerad av marcus_h på 25 september, 2014 vid 20:15

    Tja!

    Jag har en Trafic/Vivaro/Primastar som har en Ebersprächer monterad för tilläggsvärme. Alltså, fabriksmonterad och verkar vara anpassad för att hjälpa till med kupévärmen vid kallare temperaturer. (Tyckte mig se en termostat där under och verkstaden antydde lika)

    Jag verkar tyvärr inte kunna utnyttja den till bodelsvärme då det saknas separat styrning / integration med kupéfläkt osv, osv. Så nära men så långt borta ändå!

    Någon som har förslag på smidig lösning? Wallas-värmare/motsv. kan jag tycka känns lite väl komplicerat, speciellt med dragningar av in/tilluft och avgaser, många hål i karossen (eller fönstren) blir det.

    Är det ett alternativ med de däringa fotogenvärmarna?

    erick svarade 9 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • erick

    Medlem
    11 oktober, 2014 vid 16:49

    Det enklaste är att köpa tillsatsen med kabelage, vattenpump och timer till din befintliga värmare, Kostar ett par tusen och tar 2-3 timmar att installera.

    Vill du sedan ha ytterligare värmare bak i skåpet kan man installera en vattenburen värmare, någonstans långt bak. Man sätter då T-kopplingar på vatten till och från till dieselvärmaren. Det funkar fint att göra så. Finns på Waeco.

    Jag har installerat ovanstående grejer på dussintals bilar på mitt tidigare jobb.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Värme i bussen / bilen (Trafic/Vivaro/Primastar)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.