Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Värme transfertryck på kite??

  • Värme transfertryck på kite??

    Publicerad av skanepaul på 26 april, 2013 vid 10:12

    Någon som provat?

    Kan ju vara bra at veta innan jag lägger kiten i tryckmaskinen… 🙂

    davids svarade 11 år sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gadget

    Medlem
    26 april, 2013 vid 17:00

    Om det är plast i kiteduken är det väl bra att ligga under den smälttemperaturen.
    De flesta vanliga plaster smälter vid runt 200.
    Testa på någon gammal kite eller på de där små banden man får runt kiten när den är ny!

  • skanepaul

    Medlem
    27 april, 2013 vid 07:12

    Tack för det tipset!

  • svenne

    Medlem
    27 april, 2013 vid 07:42

    Sömnadstråden kan ha lägre smälttemp än duken. Är det polyestertråd eller polyester i väven så är temperaturen låg. Testa med ett strykjärn om det förstörs.

  • milkman

    Medlem
    27 april, 2013 vid 08:14

    Jag vet inte om det hjälper men när vi gör customjobb så använder vi aldrig transfers utan antingen så syr vi in grafiken, eller så screentrycker vi panelerna innan drakarna sys.

    Om du har en bra duk i kiten så är den silikonstruken och det är få saker som fäster bra och länge på sådana ytor. Men å andra sidan så är väll transfers ganska billiga att ta fram så det går väll att laga dom när/om det behövs?

  • davids

    Medlem
    30 april, 2013 vid 21:44

    Jag körde två ganska stora loggor, heat-transfer “klibbor” förra året på mina kites.. Svårt att veta hur varmt strykjärnet skulle vara, om man skulle ha nån tygduk mellan klibban och strykjärnet som skydd så det inte smälte sönder skiten.. I slutändan fästa det ganska bra, men pealade av efter 5-6 sessions.. Ingen höjdare alltså..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Värme transfertryck på kite??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.